Kijk, dat is nu een leuke vraag. Het antwoord is divers en de mensen hieronder hebben zeker al goede antwoorden gegeven.
Het pad naar meer inkomsten voor LinkedIN en een betere gebruikerservaring voor jou begint bij data, loopt ergens langs een paar strategische afdeling bij LinkedIN en eindigt in keiharde dollars of euro's. Maar hè, dat is wel heel erg vaag, vind je niet?
Met de app kunnen ze inderdaad beter bepalen hoeveel unieke gebruikers ze advertenties kunnen aanbieden. Echter is LinkedIN bijna een gesloten platform, dus het aantal unieke gebruikers kunnen ze redelijk precies bepalen aan de hand van de ingelogde gebruikers.
Jouw telefoon biedt allerlei metadata. Als je de app installeert is 1 van de eerste vragen of je jouw contacten wilt exporteren. Daarmee koppelen ze andere gebruikers aan het lijstje met 'bekenden', zo kun jij je netwerk uitbreiden en heeft LinkedIN een hele bups nieuwe mailadressen en telefoonnummers.
De app kan ook jouw locatie bijhouden, die data is goed bruikbaar om je advertenties te laten zien die aansluiten bij jouw recente activiteiten of locatie.
Daarnaast kunnen ze zowel met de app als met de website bijhouden welke bedrijven je interessant vind, om zo recruiters aan je te koppelen en de advertenties nog verder te personaliseren. De recruiters betalen stevig voor een premium account zodat ze makkelijk een goede match kunnen vinden tussen al de mensen met een LinkedIN account. Doordat jij al je skills opgeeft, je bedrijven interessant vindt, berichten interessant vindt (door op de 'Interessant' knop te klikken / tikken) en de app al deze gegevens verder verrijkt met meta-data, kan LinkedIN jouw ervaring verbeteren en zelf zijn inkomsten verhogen.