Waarom kan men pornowebsites waar illigale praktijken met kinderen en minderjarigen te zien is niet stoppen of blokkeren ?

Gezien vanmiddag in het nieuws dat er iemand arresteert is om die dingen te bezoeken en te verspreiden tot 10 jaar zou dat betekenen ,die monsters die de kinderen zover dwingen en op het net zetten wat gebeurt er daarmee dan ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De nationale autoriteiten van een land kunnen alleen optreden wanneer het strafbaar feit wordt begaan op nationaal grondgebied.
Wanneer een site dus vanuit een of ander vaag Stille Oceaan eilandje wordt gerund, kan (bijvoorbeeld) de Nederlandse justitie daar niet tegen optreden.

Het is eigenlijk vergelijkbaar met hoe de commerciële media opkwamen. Veronica is begonnen als piratenzender, en zond uit vanaf een schip... en wel vanuit internationale wateren, waardoor NL niet kon optreden.
RTL 4 begon ooit vanuit Luxemburg, zodat ze hier geen vergunning hoefden te hebben.

Overigens is het niet kunnen optreden buiten de eigen jurisdictie (het eigen rechtsgebied) in dit geval niet gunstig, maar over het algemeen wel (anders zou hier bijvoorbeeld iedereen die ooit een biertje heeft gedronken, dat in andere landen verboden is, op stokslagen kunnen rekenen.....)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat die griezels steeds weer ergens anders opduiken. Het is dweilen met de kraan open.
AWM
13 jaar geleden
Bedoel je : Wat gebeurd er met de personen die kinderporno gemaakt hebben?

Als ze te achterhalen zijn worden ze natuurlijk opgepakt en (indien er genoeg bewijs is) veroordeeld en opgesloten.

Het probleem is dat veel van deze mensen slim genoeg zijn om zelf niet herkenbaar in beeld te komen en dat maakt het heel lastig om hun op te pakken. Daarnaast is het internet internationaal. Het is dus mogelijk dat degene die gepakt is voor het bekijken en verspreiden van kinderporno in Nederland woont, terwijl degene die het gemaakt heeft in Bangladesh woont.

En als laatste is het vaak ook lastig te bepalen of iets wel of geen kinderporno is. Sommige 18-jarige zien eruit als een 12-jarige, dus iets nu echt kinderporno of toch niet. Dit alles bij elkaar maakt het lastig.