Wat gebeurt er met je IP-adres op de computer na gebruik poxy?

Ik vroeg me af of je nadat je een tijd lang een proxy voor je computer hebt gebruikt, hetzelfde e-ip-adres als voorheen kreegt? Bijkomend, ik werk met 3 computers thuis, en die hebben allen hetzelfde ip-adres, hoe zit het daarmee dan bij inschakelen proxy?
bv; een webproxy zoals Kproxy.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
1.1K
TurfGraver
5 jaar geleden
"ik werk met 3 computers thuis, en die hebben allen hetzelfde ip-adres"
Dat zal een conflict geven. Hetzelfde ip reeks kan wel.
bamibal
5 jaar geleden
@turfgraver: Ik neem aan dat het hier over het externe ip-adres gaat. Dat is voor alle apparaten binnen het netwerk hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Bamibal, juist dat bedoel ik. Weten jullie een antwoord op mijn vraag? Op google ben ik nog niet veel wijzer geworden.
TurfGraver
5 jaar geleden
@Bamibal: dat is dan de ip van het modem/router.
Als Denutro12 dat begrijpt zal de ip werking van een proxy ook duidelijk zijn. ;)
SimonV
5 jaar geleden
Waarom zou je een ander ip-adres krijgen? Dat verandert niet. Via een proxy lijkt het voor de buitenwereld of je een ander adres hebt. Na uitschakelen Kproxy ziet men weer je oude, eigen ip-adres.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Perfect! Bedankt voor jullie hulp! @TurfGraver, ja op dit vlak ben ik niet de sterkste, ik laat het alles maar over aan de installateurs van mijn internetprovider. :-)

Antwoorden (1)

Je IP-adres blijft hetzelfde. Via een proxy lijkt het voor de buitenwereld of je een ander adres hebt. Na uitschakelen van de proxy ziet men weer je oude, eigen IP-adres.
Een proxy server fungeert als tussenstation tussen de gebruiker en de rest van het internet. Een proxy is meestal een externe server. De gebruiker (bv computer, laptop of smartphone) maakt verbinding met de proxyserver. De server stuurt vervolgens deze gegevens door naar de eindbestemming op het internet. De rest van het internet krijgt daardoor niet het IP-adres van de gebruiker te zien, maar het IP-adres van de proxy server.
SimonV