Wat kan ik doen tegen pestenrijen op Facebook?

Ik wordt door een dorpsgenoot lastiggevallen op Facebook die geen heb ik geblokt maar diegene heeft al twee keer toe een fake account aangemaakt en mij lastig vallen met kwetsende dingen ook Dat heb ik geblokkeerd en verwijderd maar diegene heeft ook een pagina aangemaakt met mijn naam erop gelukkig niet met mijn foto's mijn profiel heb ik goed afgeschermd en net gedeactiveerd om deze reden En diegene weet waarschijnlijk ook in welke straat ik woon maar gelukkig stond niet mijn achternaam op Facebook en ik heb een geheim nummer
En die geene heeft een me Facebook account na gemaakt dat ik heb ook aan Facebook gerapporteerd maar ik hoop dat ze het weghalen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat je in elk geval kan doen is je account zó instellen dat niet iedereen zomaar 'vriend' met je kan worden. Of bedoel je dat iemand een bericht stuurt zonder vriendschapsverzoek vooraf? Dat kan je overigens ook zo verwijderen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het gaat via privéberichten
Castle
5 jaar geleden
Probeer wat leestekens te gebruiken want je verhaal is moeilijk te lezen zo.

Antwoorden (1)

Het is heel goed dat je Facebook gerapporteerd hebt. Verder kun je er niet zo veel aan doen dat iemand anders accounts blijft aanmaken. Het lijkt mij het beste om er zo min mogelijk op te reageren en niet te laten merken dat je gefrustreerd bent. Dan gaat de lol er snel vanaf en zal diegene er op ten duur mee stoppen. Als het echt lang doorgaat, kun je altijd diegene nog rechterlijk aanklagen, maar dat kan wel veel geld kosten. Je moet dan aangifte doen bij de politie van stalking.