Hoe kan ik zorgen dat video's echt met bewijs van mezelf zijn?

Ik had niet echt een idee hoe ik dit als vraag kon doen maar wat ik zeg maar bedoel is,
Ik maak video's over sportvissen en vaak ben vaak niet in beeld omdat het actie beelden zijn met o.a een action cam.

Ook de naam van de video's is een aparte naam en dus niet me eigen naam.
In het verleden was er een aantal keer gebeurd dat iemand mijn video's had gebruikt op youtube.

Dat is wel opgelost maar het lijkt me nu ik veel meer energie steek in de vids , gewoon een goed gevoel als er een soort copyright is.

Zal een © gewoon kunnen met me naam erachter in de video of zit dat anders.
Alvast bedankt

6 jaar geleden
in: Internet
1K
TurfGraver
6 jaar geleden
De maker heeft de copyright.
Een teken of naam veranderd daar niks aan.

Antwoorden (1)

Je kunt videobestanden watermerken, dus zou je onzichtbaar een merk tussen het signaal ruis aan kunnen brengen die 4 of zelfs meerdere generaties van kopiëren of transcoderen overleeft en dat je dan juridisch nog steeds kan aantonen dat die video's ooit bij jou afkomstig waren. Zo'n semi transparent logootje in de hoek werkt niet omdat wanneer je het beeld een stukje opblaast in de transcoding deze buiten de rand verdwijnt en weg is je logo.