Mag, doet of kan Skype video's opslaan?

Als je een Skype verbinding legt waarbij je elkaar dus ziet, worden de gegevens/video's daarvan ergens opgeslagen of kan dat?

6 jaar geleden
in: Internet
1K

Antwoorden (1)

De beelden worden niet door Skype opgeslagen. Dat zou een ernstige inbreuk zijn op je privacy en is dus wettelijk verboden. Wel kan degene met wie je een Skype-gesprek voert, zonder dat jij het weet, de beelden en het geluid opnemen (en die bestanden desgewenst ook in de cloud opslaan, b.v. op Dropbox). Daarvoor kun je op het internet verschillende (gratis) programma's vinden, bijvoorbeeld Free Skype Recorder. Zo'n speciaal programma is daarvoor trouwens helemaal niet nodig: ook met een 'gewone' screenrecorder kun je die opnamen maken.
Pieter2011