als je 5 dgn/week, 8 u/dg een internetzender streamt op je smartphone, welk abonnement heb je dan nodig aan MB`s?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
1.4K
LeonardN
6 jaar geleden
Welke zender?

Antwoorden (1)

Het hoogste wat je kan vinden.

Neem 1MB/min dan kom je uit op ~10GB per maand.
Dus 10GB(of meer) per maand of onbeperkt.

Toegevoegd na 3 dagen:
5x8=40 uur
40uurx60min=2400 minuten
2400x4=9600minuten of MB's (voor een 28daagse maand).
Dat is ongeveer 10GB

Toegevoegd na 3 dagen:
Met dank aan Buurmannetje
"Een audio stream van 96kbit/s kost ‘m 5,4GB per maand, of 3,6GB bij 64kbit/s"

Ik kom bij 128kbit/s al bijna op 10GB.

Dus kijk of je kan vinden wat de (gemiddelde) bitrate is.

Toegevoegd na 4 dagen:
https://www.radioforum.nl/viewtopic.php?t=29849

Op dit forum wordt ook gesproken over 192kbit/s streams. Dan zou je wederom boven de 10GB uitkomen.
6 jaar geleden
Rugtas24
6 jaar geleden
1mb per minuut dan kom je uit op:
5x8=40 uur. 40uurx60min=2400 minuten. Dat is dan toch 2,4 gb.. 10gb is 33 uur op een dag met 1 mb per minuut, lijkt me wat veel. Je kunt ook 80mb per uur rekenen. 80x40 is 3,2 gb. Dan kom je uit op 3,2 gb
LeonardN
6 jaar geleden
Je rekent een week uit. Ik heb een maand gerekend.
Zeg 4x 2400 minuten=9600MB= ~10GB (maanden met 31 dagen worden al meer dan 9600) Ik heb een maand gerekend omdat abonnementen maandelijks lopen. Overigens is het van belang dat je met MB rekent. niet Mb/mb.
Bit vs Byte.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Ik heb een maand gerekend omdat abonnementen maandelijks lopen."
Maar hij gebruikt het maar 5 dagen p/w dus dat zijn 20 dagen p/m en is rekenen per maand zinloos. Een audio stream van 96kbit/s kost 'm 5,4GB per maand, of 3,6GB bij 64kbit/s
LeonardN
6 jaar geleden
28 daagse maand waarvan 20 dagen worden geluisterd. Ik heb 28 zelf nooit als rekenfactor gebruikt. Ik zal de verschillende bitrates toevoegen, bedankt!