Wanneer je eindeloze (reclame + goede doelen) e-mails ontvangt en het lukt je niet uit te schrijven (unsubscribe), wat kan je dan doen?

Eindeloos verwijderen (delete) ja, maar ik vraag me nu toch af: is er niet een simpele manier om het gewoon helemaal niet te ontvangen?
Mijn e-mail is via yahoo.com en geldt zo iets ook voor hotmail?

In het geval van de goede doelen, je schrijft je uit en blijkt dan of nog aan 1001 andere onderdelen gelinkt te zijn of zodra je weer een actie ondersteunt stromen de volgende (donatie vragen bv) weer binnen. Wat te doen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Uitleg heel graag in simpele taal voor een digibeet :P

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
6.9K
Ritsuka
6 jaar geleden
Als het van een goed doel is, zoek dan eens op de website nasr een contacg email adres of telefoonnummer. Dan kun je daar aangeven dat je hier niet van gediend bent. Als het trouwens echte spam is, moet je niet op iets in die mail klikken. Dan weten ze dat je emailadres bestaat en krijg je extra, en als je pech hebt krijg je rotzooi op je pc (virus/spyware).

Het beste antwoord

Er moet altijd de keuze hebben om jezelf af te melden. Als er geen afmeld-link ofwel unsubscribe-link onder aan de e-mail staat dan is het sowieso spam.
Spammers zetten vaak een unsubscribe-link onderaan de reclame-mail om het minder op spam te laten lijken en om je te laten twijfelen of je jezelf niet had opgegeven om mail van hen te ontvangen.
Misschien denk je dat je er makkelijk van af komt door jezelf te laten verwijderen van hun lijst door op de unsubscribe-link te klikken. DOE DAT NOOIT!
Je naam wordt hoogst waarschijnlijk niet van de lijst gehaald. Je e-mailadres wordt eerder overgezet naar een aparte lijst omdat ze nu weten dat de mail echt gelezen is. Je e-mailadres is zo juist meer waard geworden!
Spam gewoon wegklikken, houdt het vanzelf op.

Als je Outlook Express gebruikt kun je deze afzenders blokkeren en worden alle berichten van die afzender direct naar de prullenbak verplaatst.

Er zijn ook speciale gratis anti-spam fighters en anti-spam programma's te koop. De afzender blokkeren is een goede oplossing en kost niets en je hoeft je e-mail adres niet te wijzigen. Dat is niet altijd handig als je niet alle belangrijke instanties en kennissen hebt verteld dat je een ander e-mailadres hebt.

Toegevoegd na 11 minuten:
e-mailadres blokkeren bij yahoo
https://nl.wikihow.com/Een-e%E2%80%93mailadres-blokkeren-bij-Yahoo!
e-mailadres blokkeren in Hotmail - Outlook - Gmail of op Pc, IPhone of IPad
http://www.webwijzer.nl/e-mail/mail-blokkeren.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Tja, er was wel een unsubscribe-link onderaan. Het gaat hier om een bekend bedrijf, een witgoed winkel. "Misschien denk je dat je er makkelijk van af komt door jezelf te laten verwijderen van hun lijst door op de unsubscribe-link te klikken. DOE DAT NOOIT!" ... helaas, te laat! ::)) -Commercieel bedrijf
Natuurlijk heb ik lang geleden wel op de unsubscribe-link geklikt, er gebeurde niets op dat moment. Blijf eindeloze reclame e-mails ontvangen van een bestaand bedrijf waar ik niet klant ben of ooit geweest. -Goed Doel
Op FB ondersteun ik geregeld acties, deel deze soms ook. Daar heb ik de domein-naam voor nodig, begrijp ik. Ook daar schrijf ik uit en krijg vervolgens vrolijk een nieuwe en ... kwam er onlangs dus achter dat er eindeloos veel acties/linken aan hangen. Heel fijn. Prima, JoanDArc, Ik weet nu wat ik de volgende keer moet doen, merci!

Andere antwoorden (2)

Ik zou cleanfox gebruiken

Toegevoegd na 2 minuten:
Daar kan je je uitschrijven bij alles wat je ontvangt alle mails verwijderen co 2 uitstoot verminderen en dan is je mailbox als nieuw!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In mijn Windows Live Mail stel ik de postbus-in zodanig in, dat alleen maar mail binnen komt van mensen die in mijn adresboek staan. Af en toe vul ik het aan met een "vertrouwde afzender".
De rest van de mail komt in de box "ongewenste mail". Ik loop die mailtjes (zonder erop te klikken) even na op bekende afzenders (merk ik aan als "vertrouwd") en klik dan op het kruisje verwijderen. Ben ik meteen alles kwijt.
De overval van soms meer dan 50 spams per dag is na enkele weken afgenomen tot 1 á 2 spams per dag. Blijkbaar kunnen de spammers zien, dat je de mails in het geheel niet aanklikt. Stoppen ze vanzelf.