maakt het uit hoe je een filmpje op een tablet bekijkt: half of full screen? En via smartfone of tablet, maakt dat verschil in dataverbruik?

Omdat ik meestal geen wifi heb, kijk ik tv en filmpjes mbv een databundel. Maakt het voor het verbruik daarvan nog uit of ik half- of full screen kijk? En of ik dat via een tablet of smartfone doe?
En zo ja, hoeveel scheelt dat dan?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (2)

In welk formaat je kijkt maakt niet uit voor het dataverbruik. Het kan alleen wel verschil maken in energieverbruik.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je, fijn om te weten, dus kan met gerust hart kijken naar tablet in fullscreen ipv half screen op smartfoon..... Dat kijkt toch wel stuk plezieriger:-)
Een filmpje wordt ingeladen op je telefoon meestal als het in beeld komt. Daar maakt heel of half scherm niets voor uit.
Tablet is een twijfel geval. Soms wordt dit meegenomen als mobiel en is het filmpje klein, soms als pc en dan is t filmpje groter. Dat kun je als gebruiker vrijwel niet weten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
OK, het kan dus wel uitmaken:-(. Maar áls ik voor tablet kies, maakt het ook hier dus niet uit of dit half of volscherms gebeurd?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klopt. Heel of half scherm veranderd niets aan de bron.
Anders is het als je bv kunt kiezen in de bitrate. Bij online tv zoals uitzending gemist kan dat. Dan past de bitrate zich aan aan je verbinding en scherm grootte.. Dus het is heel erg afhankelijk van wat je precies kijkt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En hoe doe je dat, bitrate veranderen? Lijkt me fijne mogelijkheid!