Wat is het verschil tussen Bitcoins en Ethereum?

Ethereum is de laatste dagen veel in het nieuws. Hoe verschilt Ethereum zich ten opzichte van Bitcoins?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
het is ongeveer hetzelfde alleen is ethereum sneller

Antwoorden (2)

Bitcoin en Ethereum zijn allebij cryptocurrency's.
Ethereum is nu veel in het nieuws omdat de waarde op dit moment stijgt en veel mensen deze coin nu minen. Het verschil echter tussen Bitcoin en Ethereum is de waarde en hoeveel er van elke coin max kan bestaan.(BTC heeft een max van 21miljoen, ethereum weet ik niet)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bitcoin en Ethereum zijn op het moment van schrijven de twee grootste cryptomunten ter wereld in termen van marktkapitalisatie. Beiden verschillen enorm van elkaar. Ethereum is een altcoin, en heeft een heel andere use case en is de motor achter decentralized finance (DeFi) en bijvoorbeeld NFTs. Bitcoin wordt bijvoorbeeld vaker gebruikt als "het nieuwe goud".