Hoeveel data verbruikt een flitsapp zoals flitsmeister?

Ik ga 300 km rijden. Hoeveel mb verbruikt de app ongeveer op zo'n afstand?
Voor de duidelijkheid, ik hou mijn 3g aan. Ik weet dat het ook zonder kan maar dan geeft ie geen actuele flitsers door.

6 jaar geleden
in: Internet
43.3K

Het beste antwoord

Daar is niet echt een eenduidig antwoord op te geven. Flitsmeister is afhankelijk van de reistijd, het aantal files en het aantal flitspalen die je onderweg tegenkomt. Voor een Android-telefoon is dit bij een gemiddeld verbruik 100mb per maand. Bij een iPhone zal dit 250mb per maand zijn.

Flitsmeister verstaat onder gemiddeld gebruik: 3 uur per dag waarbij je het dashboard van de app gebruikt in plaats van de kaart.

Wat Flitsmeister zelf hier over zegt:
"Het dataverbruik kan verschillen afhankelijk van de volgende factoren:

1. Hoelang je de app gebruikt: Hoe langer je de app gebruiker des te meer informatie er wordt ververst, denk bijvoorbeeld aan de mobiele flitsers en vertragingen die realtime worden bijgewerkt in de app.

2. Gebruik van de app op de kaart: als de kaart wordt getoond moet Flitsmeister de kaart binnenhalen en de vertragingslijnen voor op de kaart. Bij gebruik op bijvoorbeeld het dashboard of in de achtergrond zal dit niet gebeuren.

3. Gebruik van de app in spits: in de spits staan er wel 100 vertragingen maar overdag of in de nacht een stuk minder."