Hoe kan Enzo Knol meer dan 1 miljard views hebben op zijn YouTube?

Hij maakt zijn video's in het Nederlands, er zijn ongeveer 25 miljoen Nederlandstaligen op de wereld.

Zijn huidige viewcount is 1.167.474.052

Ter vergelijking RT, een veelbekeken Engelstalig kanaal heeft 1.975.595.960 views.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
mensen delen het en kijken het opnieuw ... gezien de subscribers die hij heeft....het nieuws is op tv dat kun je daar ook zien ... mensen die graag het nieuws kijken zijn toch van de oudere generatie tenzij er iets aparts gebeurt.
enzo is alleen op youtube te zien dus mensen moeten het daar wel zien, hij spreekt meer de "youtube"generatie aan en ja .... die leveren hits. kids vinden die dingen van hem geweldig.
TurfGraver
6 jaar geleden
Wie?

Het beste antwoord

Omdat hij zoveel video's heeft die door veelal dezelfde kijkers steeds bekeken worden.

3000 videos x 1.500.000 abonnees=
4.500.000.000 views. In principe zou hij dus nog een veel hogere viewcount kunnen hebben als alle abonnees alle video's zouden bekijken.

In realiteit heeft hij 300.000 400.000 views per video gemiddeld. Dat zorgt dus voor ongeveer 1 miljard totale views.

Toegevoegd na 48 seconden:
300.000 tot 400.000 views

Toegevoegd na 3 minuten:
RT heeft veel minder views per video. Wel weer veel meer video's maar mensen kijken daar bewuster het ene wel en het andere niet. Sommige videos halen nog geen 10.000 views.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het aantal Nederlandstaligen is niet zo interessant als je een trouwe schare kijkers hebt. Een kijker kan zo voor 1000 views zorgen als deze maar lang Enzo Knol volgt. Of veel kijkt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.500,000 abonnees is best veel. Het zou inhouden dat 6% van de 25.000.000 Nederlandstaligen hem volgt. Wellicht heeft hij ook publiciteit in het buitenland en subscriben mensen zonder ooit een video van hem te bekijken of slechts eentje voor een pasr seconden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zullen ook vast een hoop dubbelabonnees bij zitten.
paulus811
6 jaar geleden
Het is ook niet zo heel moeilijk en duur (lees 'gratis') om abonnee te worden op youtube.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Daarnaast kunnen natuurlijk ook alle niet abonnees kijken. Maar het aantal abonnees geeft een aardig beeld van de populariteit van een kanaal en de potentie van het aantal views van een nieuw filmpje op yt.