Hoe kan het dat mijn computer geen verbinding maakt met mijn router?

Om te beginnen heb ik, tot gisteren, gebruik gemaakt van de modem van Tele2 als router. Ik heb vandaag een TP-LINK TL-WR1043ND V2 gekocht en deze aangesloten door hem achter mijn modem te plaatsen (LAN poort modem naar WAN poort router) en de modem zo in te stellen dat de router in DMZ mode staat (er is geen officiële bridge modes voor deze modem, dus dan maar zo). De router heb ik een dynamisch IP gegeven en voor de rest alleen Wi-Fi op ingesteld. Nu is het zo dat elke keer als ik mijn computer opstart, die via een kabel aan de router is verboden, ik geen verbinding kan maken. Als ik de kabel in de router van bijvoorbeeld poort 1 naar 3 doe, doet hij het wel weer. Waar kan dit door komen? (Hij geeft aan geen verbinding te kunnen maken met de DNS-server)

Zou het wellicht te maken kunnen hebben met het feit dat de router in dezelfde IP range zit als de modem, en ik die dus gewoon van 192.168.0.1 (de range waar de modem ook in zit volgens mij) naar bijvoorbeeld 192.168.1.1 moet veranderen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Antwoorden (2)

Kabel tussen beide routers moeten in dit geval in een lan poort dus niet in de wan

Dus van de Tele2 router LAN poort naar een lan poort van de tp-link.

Let wel op 2 van de 4 poorten op de Tele2 router zijn voor tv dus werkt internet niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens mij klopt er iets niet in wat je zegt. De vragensteller verbindt volgens mij correct de uitgang van zijn modem-router (LAN) met de internettoegang van zijn router (WAN). Daar ligt niet het probleem.
Bovendien weet de vragensteller kennelijk best welke uitgang van de router-modem van Tele2 voor internet geschikt is, want zo heeft hij/zij deze altijd al gebruikt.
Je verhaal is in zoverre nogal verwarrend omdat je het woord router in een en dezelfde zin voor 2 apparaten gebruikt. Maar om kort te gaan: een router is per definitie een apparaat dat twee verschillende subnets met elkaar verbindt. Dus, ja, je eigen suggestie klopt: verander de range van 1 van beide apparaten. Heb je wel DHCP uitgezet voor je modem-router?