Waardoor zou het kunnen komen dat mijn smartphone telkens de WiFi-verbinding verliest?

Mijn smartphone (Samsung Galaxy Note 3 neo) verliest in huis telkens de WiFi-connectie, terwijl ik bij wijze van spreken bijna op m'n Fritzbox zit. Nou maakt me dat financieel gezien niet zo heel veel uit, want mijn internetbundel is gelukkig wel dermate ruim dat ik daardoor niet in de problemen kom, maar ik vraag me wel af hoe dat nou steeds komt? Wat ik ook nogal typerend vind: als ik mijn nota van de provider erop nakijk zie ik daarop dat mijn smartphone soms dagen achtereen tot op de minuut op dezelfde tijd contact maakt met het mobiele netwerk, vaak ook middenin de nacht als ik zeker weten gewoon in m'n nest lig. Kan zomaar 5 dagen achtereen zijn, om daarna voor enkele dagen een ander tijdstip te kiezen waarop op het mobiele netwerk wordt overgeschakeld.

Voor de volledigheid: software van de Fritzbox 7390 is geüpdatet.
In de keuken heb ik een WiFi-extender van Fritzbox om het signaal te versterken naar de slaapkamer (grenzend aan de keuken op de begane grond) en de tuin.
Ik heb tv, vaste telefoon en internet in één pakket van Xs4all en mobiele telefonie van KPN.

Iemand enig idee wat hier de de oorzaak van zou kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Antwoorden (1)

Kan zijn dat een ander modem op het zelfde wifi kanaal zit als jouw modem deze modems zenden een wifi signaal uit op de 2,4 GHz band als het signaal van de andere modem jouw signaal weggedrukt Kan jij dit ervaren als weg vallende WiFi
Probeer via je computer eens in je WiFi modem te komen en probeer eens een ander kanaal het zou nog mooier zijn als je wifi modem om kan zetten naar de 5 GHz band op deze band is het rustiger maar de reikwijdte van deze band is minder ik ben benieuwd als je dus eerst een ander kanaal kiest op de 2,4 GHz band en daarna de vijf GHz blijft je wifi signaal dan wel stabiel.
Probeer op je modem eens kanaal 6,9 of 11
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor je reactie. Ik had ooit m.b.v. een WiFi-analyser al eens vastgesteld dat mijn modem zich in 'goed gezelschap' bevond en naar aanleiding daarvan had ik 'm al eens naar een ander kanaal verhuisd. Zojuist met diezelfde app nog eens nagekeken of ik daar wellicht concurrentie heb, maar dat blijkt niet het geval. Ik zit riant alleen, alle andere modems hier in de buurt zitten op een ander kanaal. Komt nog bij dat mijn signaal qua sterkte zelfs met kop en schouders boven alle andere uitsteekt. Schiet mij maar lek.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem sinds anderhalf jaar. Ook die hogere frequentie al geprobeerd, maar nog steeds is het zo. Mijn telefoon data is continu op. Ik betaal zelfs iedere maand bij. Wel is het begonnen toen UPC overgenomen werd door ziggo, maar het zou volgens Ziggo liggen aan teveel signalen om ons heen. Heel frustrerend.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat bedoelt Ziggo dan precies met 'te veel signalen om jullie heen'? Over wat voor signalen gaat het dan?