Hoeveel internet adressen zullen er bestaan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedoel je alleen domeinen of ook subdomeinen?
Dus alleen www.goeievraag.nl telt of ook http://www.goeievraag.nl/vraag/hoeveel-internet-adressen-zullen-bestaan.6129 enz.?

Het beste antwoord

De vraag is of je het over internet adressen in de zin van IP adressen hebt, dat zijn nummerieke waarden en daarmee (zelfs in ipv6) eindig. Ieder blok in het ip adres mag lopen van 1 tot 255 en daarmee dus 255x255x255x255 adressen, bij ipv4.

Als je het over adressen in dezin van namen (domeinnamen) hebt, is dit zoals je wel zult snappen redelijk oneindig. Immers: Nike, Nyke, Nieke, Nikee, Justdoit, .com, .org, .tv, .eu, .cn etc. Hierin is een theoretische lengte van 32 tekens voor een domeinnaam ingesteld, echter kan dit veel langer zijn. Daarnaast kan een adres bestaan uit delen:
TLD deel: com, nl, .co.uk, etc
Domeinnaam: microsoft, sidn, goeievraag, gmail etc.
Subdomein: ns1.microsoft.com, ns1.microsoft.nl, ns2.microsoft.com, etc.

Er zullen dus altijd nieuwe adressen bij komen, zolang iemand nog een creatieve ingeving heeft voor een naam enzovoort.

TLD: Top Level Domain
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

meer dan jij er in een jaar kunt bezoeken!

Zie pdf'je in onderstaande link voor een hoop technische informatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Las laats een nieuws bericht dat het 5 miljardste adress geopend was. Een paar dagen geleden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedoel u misschien het aantal sites in de Wereld? Daar kunnen ze alleen een schatting van maken, iets van 25 miljard. (bron toegevoegd)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helaas kan ik niet in de toekomst kijken ;)

Maar het is onmogelijk om dat te tellen, iedere minuut worden er weer een paar honderd aangemaakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
oneindig veel. maar die kan je nooit allemaal bekijken!