Wie kan me helpen bij dit surf-en pc probleem?

Sinds een dag of 6 lukt me , en dit in vlagen niet. om te surfen zoals normaal!
Browser is FF , maar dit tevens bij gebruik IE.
Een voorbeeld?
Klik de startpagina aan(hier google) en zoek gericht, diverse bekende sites of paar fora (zonder banners of reclame).
Spontaan loopt, door, naar andere delen fora of sites "door de klikken" dan de boel vast/ bevriest.

Niet alles,maar o.a wel ook de taakbalk onderin, kan op de pagina weer ik nog 'rondhang' ook niet meer scrollen, maar via schuifbalk nog naar boven of beneden, of via de pijltoetsen op keybord.

Ook vreemd is dat zodra ik CRTL-ALT DEL aanklik, erna voor "elke klik per surfactie" alles weer normaal werkt!
Betekent hiermee wel dat ik na elke surfpoging (taakbeheer is dan al geopend onderin) dit steeds moet gaan herhalen, dus extreem veel werk!
Dit kan uren aanhouden, en zonder enige andere pc-acties, ook spontaan tijdje weer normaal werken.

PC is goed onderhouden, recentelijk nog een verse herinstallatie gedaan, alles is up-to-date, heb gekochte licentie voor AV en spyware/spam in gebruik, gebruik hooguit per week als extra Ccleaner, of Spybot voor wat basis onderhoud.

Laatste tijd geen nieuwe progs erbij geïnstalleerd, en hoopte dat met herstelpunt terugzetten van week geleden dit probleem was opgelost. Helaas heeft dit niet geholpen.
Regelmatig maak ik apart ook wel een volledige register back up, ook deze teruggezet: ook niet de oplossing!

In Hijackthis-log zag ik geen rare dingen ;)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik kan 4 oorzaken bedenken: 1. je bent gehackt 2. Er is een probleem met je netwerk 3. Er is een probleem met je provider 4. Er is een probleem met je PC Nummer 1 sluiten we uit, want daar heb je antwoord op gegeven; Nummer 2 heb ik een vraag over: zit je op een wireless netwerk? 3. Hoe snel is je provider en gaat die via een kabel of ADSL (of nog anders). Probeer eens je Internet-snelheid te meten op diverse momenten (bv. met speedtest.nl) Nummer 4 kan van alles zijn. Laten we daar eens beginnen met te vragen: wat draait er allemaal en hoe hoog is het CPU verbruik (zie CTRL-ALT-DEL onder task-manager).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100