Hoe kan je een marktplaats adverteerder achterhalen als hij de advertentie heeft verwijderd en niet op z'n profiel meer komt?

Ik heb een iphone bij een man gekocht voor een bod wat hij aannam en heb daarvoor betaald, na mijn betaling werd de advertentie ineens verwijderd en hoorde ik niks meer van hem. Hij heeft me geen track en trace gestuurd of een update dat hij het geld binnen had. Ik heb nog niks gehoord van hem en kan hem niet meer achterhalen want de advertentie is verwijderd.
weet iemand wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe is die communicatie vooraf gegaan dan? Via de berichten service van MP?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is kennelijk niet zo urgent...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
je kunt aangifte doen van fraude. En het Marktplaats melden. En een tip: volgende keer pas betalen als je het product (telefoon in dit geval) in je handen hebt. Eerlijk oversteken zeg maar. Dus persoonlijk ophalen is altijd slim. En als je te ver zou wonen dan koop je het product niet. Ik heb nog nooit voor iets betaald wat ik niet gezien heb. Klinkt hard maar helaas zijn er vele oneerlijke mensen op Marktplaats etc.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
We hebben via de marktplaats berichten gesproken/email. Alleen ik kan nu dus niet meer op zijn profiel klikken of bij een andere advertentie zijn naam vinden. Ik heb alleen zijn naam en rekeningnummer waar ik dus vrij weinig mee kan..

Antwoorden (1)

De persoon zelf kun je niet achterhalen. Marktplaats kan je immers anoniem op blijven. Je hebt zijn naam en zijn rekeningnummer, dus ik zou hiermee naar de politie gaan om aangifte te doen.