Waar kan ik een online afgeschermd portfolio maken?

Ik moet een portfolio maken voor de kunstacademie met video's en foto's. Veel mensen maken dan een blog of site aan, maar ik heb liever dat deze niet openbaar staat? Kan dat ergens? Dus een online afgeschermd portfolio maken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
1.4K

Antwoorden (3)

Die kun je gewoon op je eigen computer zetten.
En/of op een USB stick die je kunt meenemen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik vraag niet hoe ik m op mijn computer moet zetten, ik vraag hoe het online moet. Ik moet het portfolio namelijk online inleveren.
Je kunt hier Google Photos voor gebruiken: https://www.google.com/photos/about/
Dit was eerst Picasa, maar is nu verdergegaan onder andere naam.
Als het goed is heb je wel een Google account, deze kun je gebruiken om in te loggen.

Je kunt een galerij aanmaken met foto's en videos, en deze alleen zichtbaar maken voor jezelf en mensen die je uitnodigt door een speciale link te geven. De speciale link kun je als je wilt ook weer resetten, waardoor mensen geen toegang meer hebben.

Je hebt genoeg ruimte en kunt ook grote bestanden uploaden: "Maak onbeperkt en zonder kosten back-ups van foto's en video's, tot maximaal 16MP en 1080p HD"
Ritsuka
7 jaar geleden
In dropbox kun je allerlei documenten opslaan die een ander met een link weer kan downloaden en bekijken. Informeer wel vooraf even wat de bedoeling is van de toegankelijkheid van het portfolio. Als de toelatingscommissie hier vrije toegang toe wil hebben (dus zonder downloaden, wachtwoorden etc.) zul je het toch op een openbaar toegankelijke manier moeten delen.

Als het een opleiding is met veel aanmeldingen en weinig studieplaatsen, dan heb je kans dat de commissie jouw werk niet eens bekijkt als ze daar te veel moeite voor moeten doen. Bovendien wordt het op een kunstacademie over het algemeen niet als voordeel gezien als je (uit onzekerheid?) je werk niet openbaar wil tonen. Dat ligt natuurlijk anders als het gaat om bijzondere ontwerpen (mode of productdesign) waarbij de kans is dat het ontwerp gejat wordt als je dat online zet.