Heeft het nut om mijn wifi router op de 1ste verdieping te plaatsen?

Ik zit namelijk op de 2de verdieping en gebruik nogal vaak mijn computer/mobiel, maar meestal met slechte wifi. Nou staat de router op de begane grond, zal het effect hebben om de router ergens op de 1ste verdieping te plaatsen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
1.7K

Antwoorden (1)

Ja, de signaalsterkte van wifi hangt af van het aantal en de samenstelling van muren en plafonds. Hoe minder hoe beter. Daarnaast kan ook de drukte op het wifi-kanaal invloed hebben op de snelheid van de verbinding.
Je kan het modem naar de eerste verdieping verplaatsen maar je kan ook een wifi-versterker gebruiken. Daarnaast kan je ook het internet via de electrische leidingen in huis laten uitkomen op een handige plek, dichtbij waar je veel gebruik maakt van internet.