Hoe pas ik de lettertypegrootte aan in Google Chrome na de laatste update (54.0)?

Na de laatste update van Chrome naar 54.0 (Desktop) zijn alle websites opeens een klap groter en ook de adresbalk lijkt een stuk groter. Is er een manier om dit weer terug te zetten naar hoe het was voor de update? Ik heb het dan ZOWEL over de lettertypes op de website zelf, als mijn adresbalk.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
6.6K

Het beste antwoord

Deze lettervergroting is een bewuste keuze van Chrome, omdat deze nu overeenkomt met de rest van Windows’ 125% DPI.

Zo zou je deze vergroting (niet alleen van de websites, maar ook de adresbalk etc.) moeten kunnen uitschakelen:

Rechtermuisklik op het Chrome-icoon (op bijvoorbeeld Bureaublad).
Kies Eigenschappen -> Compatibiliteit.
Vink aan "Beeldscherm uitschakelen bij hoge DPI-instellingen"

en/of

Rechtermuisklik op het Chrome-icoon.
Vul bij Doel na de aanhalingstekens toe: /high-dpi-support=1 /force-device-scale-factor=1
Bij mij ziet het er dan zo uit:
"C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe" /high-dpi-support=1 /force-device-scale-factor=1

Start Chrome daarna op.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Perfect, bedankt!

Andere antwoorden (2)

Ga naar de blokjes in de rechterbovenhoek. Selecteer 'instellingen', ga naar beneden en selecteer 'geavanceerde instellingen'. Bij kop 'Webinhoud' kan je het lettertype (grootte) en de 'zoom' van de webpagina instellen. Succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Hierdoor blijft de adresbalk groot.
Al jaren gebruik ik de volgende manier ..
en werkt nog steeds - ook op Chrome 54..
Vergroten van pagina > incl tekst en adresbalk - Ctrl toets indrukken
en dan + toets aantikken tot het leesbaar is
Verkleinen > Ctrl indrukken en - (min) toets aantikken

Kan ook werken met muiswiel...en is wat geleidelijker...
Ctrl indrukken en rol muiswiel naar voren - (van je af) voor vergroten.
Muiswiel naar achteren (naar je toe) om te verkleinen..

Op sommige paginas zullen niet alle elementen vergroot of verkleind
worden want het hangt van de opmaak af..