Waarom geven YouTube en Google soms suggesties in de zoekbalk aan, die niet te vinden zijn?

Soms staan er in de zoekbalken van YouTube en Google suggesties aangegeven. Wanneer je daar op klinkt staat er dat er niets gevonden is.

7 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (2)

Die suggesties zijn dan spellingsuggesties. Of suggesties die als deel van de zoekopdracht wel werken.

Als je zoekt naar "jan smit and the prisoner of ozkaban"
https://www.google.nl/search?num=20&espv=2&q=%22jan+smit+and+the+prisoner+of+ozkaban%22&oq=%22jan+smit+and+the+prisoner+of+ozkaban%22&gs_l=serp.3..30i10k1.4319.4717.0.5024.2.2.0.0.0.0.283.407.0j1j1.2.0....0...1c.1.64.serp..0.2.407.b8zkNktpTkc
is het logisch dat
-google niets vindt
-google azkaban aanraadt
-wederom niks vindt, maar dan de haakjes maar weghaalt

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je wat anders bedoelt moet je even een controleerbaar voorbeeld geven.

Toegevoegd na 41 minuten:
Waar ik haakjes zei bedoel ik inderdaad aanhalingstekens.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Bedoel je haakjes of aanhalingstekens? Als je haakjes bedoelt, begrijp ik je antwoord niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja precies.
De suggesties zijn woorden of combinaties van woorden die jijzelf of een ander met een soortgelijk profiel eerder gebruikt heeft. Google probeert te raden wat je zoekt door te kijken waar eerder naar gezocht is. De software is tegenwoordig heel slim in het leggen van verbanden tussen jouw profiel en dat van anderen en hun zoekgeschiedenis.
Dit staat los van de vraag of die eerdere zoekopdracht resultaten heeft opgeleverd. Bedenk dat het niet vinden van informatie ook informatie is.