Waarom moet ik buiten wifi uitzetten?

Als ik buiten rondloop en geen verbinding heb met een wifi netwerk, verwacht ik dat mijn telefoon automatisch gebruik maakt van mobiele data. Maar de helft van de keren werkt internet pas goed als ik wifi helemaal uitschakel. Waarom zit dit elkaar in de weg? (Ik heb een htc one).

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet
3.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb jarenlang een HTC One gebruikt. Nooit last van dit verschijnsel gehad, behalve bij sommige streaming applicaties (in het bijzonder de BNR app!).
Dus vraagje voor jou (vul even aan bij je vraagstelling): heb je dit probleem alleen met bepaalde (soorten) applicaties of in het algemeen? En wat bedoel je met "werkt internet pas goed"? Kun je helemaal niet internetten voordat je je wifi uitzet of werkt het traag of raken alleen bepaalde applicaties in de war, m.a.w. vertel eens wat meer over je probleem :)
Ritsuka
7 jaar geleden
als je telefoon continu naar wifi netwerken zoekt, gaat je batterij extra snel leeg
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mwoah, valt bij die HTC One nog best wel mee hoor, ik kan er makkelijk de hele dag mee door met de wifi aan, ook als ik veel onderweg ben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wow, ik zie nu pas de reacties, thanks mensen. Om antwoord op je vraag te geven, SadBunny, ik heb vaak helemaal geen internet door dit gedrag. Niet met browsen, niet met apps. Dat ik een htc one heb had ik eigenlijk niet eens moeten vermelden, want ik had dit op de Samsung Galaxy ook

Antwoorden (1)

Blijkbaar wil of kan de wifi dan nog wat zwakkere netwerken vinden of probeert continue in te loggen op andere wifi netwerken met een wachtwoord
of zelf openbare netwerken ook als dat netwerk niet meer binnen bereik is hij zal zeker nog een tijdje proberen verbinding te maken of spring over op een ander netwerk
ik heb dit ook met bijvoorbeeld supermarkt wifi
Als ik daarmee mijn banksaldo wil checken dan wordt dat natuurlijk geblokkeerd

ik moet dan mijn wifi tijdelijk uitzetten om geen storing te ondervinden
dat heen en weer zoeken maak de verbinding slecht of zelf niet bestaand
en op openbare netwerken zijn sommige zaken ook nog eens geblokkeerd
al met al kost dat power en tijd en veel app zullen toch constant op de achtergrond proberen ergens in te loggen.
er is geen reden om de wifi altijd uit te zetten maar soms voor een goeie werking van bepaalde websites is het wel beter. om op het moment dat je ergens niet door komt toch maar op 3g of 4g over te gaan
capthavoc