Hoe werkt het openen van een nieuwe internetpagina?

Als je op een link klinkt, kunnen er verschillende dingen gebeuren:
- er opent zich een geheel nieuw venster
- er opent zich een nieuw tabblad
- je wordt doorgelinkt waardoor de oude 'site' weg is en je alleen de nieuwe site voor je ziet.

Is dit ingesteld door de website zelf? Of kan ik er bijvoorbeeld voor kiezen dat de link zich altijd in een tabblad opent?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
2K

Het beste antwoord

Je kunt er altijd voor kiezen dat een site automatisch in een nieuw tabblad opent, dat doe je door met de rechtermuisknop op de link te klikken en dan te kiezen voor "Koppelign openen in nieuw tabblad"

Toegevoegd na 1 minuut:
Een andere manier om een link in een ander tabblad te openen is om de link aan te klikken met het scrolwieltje.

Als de link automatisch opent in een nieuw venster, dan is dat bewust zo gebouwd door de websitebouwer, omdat hij niet wil dat je zijn site direct weer verlaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aah, wat zijn sommige 'problemen' toch makkelijk op te lossen. +

Andere antwoorden (1)

Dit wordt door de website automatisch ingesteld. Maar je kunt ervoor kiezen om een koppeling of in een nieuw venster te laten openen of in een nieuw tabblad.

Dit doe je door middel van je muis op de link te gaan staan en je rechtermuis in te klikken. De 2 opties zullen verschijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje!