Hoe kan het dat ik bij Bing bovenaan sta en bij Google niet?

Bij het intoetsen van dezelfde zoekwoorden komt mijn website bij Bing bovenaan maar bij Google pas op pagina 3 of 4. Daardoor ben ik haast verplicht om dure adwords van Google te gebruiken omdat de meesten via Google zoeken.

Toegevoegd na 3 minuten:
N.B. mijn website is responsive design.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Antwoorden (2)

Vroeger was bij Google de aanwezigheid van de zoekterm van nature van positieve invloed op de ranking. Met de recente updates van Google is deze invloed duidelijk afgenomen. De zoekresultaten van Bing wijzen op een minder rigoureuze zoektechniek, en daar heeft de zoekterm dus nog die oude invloed op de ranking. Ook de invloed van kwalitatieve backlinks naar sites die bij Google meetelt kan bij Bing niet meedoen omdat deze zoekmachine op dit gebied achter loopt. Vooral beginnende websites, die nog weinig inkomende links en (daardoor) een lage pagerank hebben, kunnen bij Bing hoger scoren dan bij Google.
Amadea
8 jaar geleden
Google en Bing hebben beide andere "algoritmes" om te berekenen welke zoekresultaten naar boven moeten komen bij je zoekopdracht.

Ze stellen andere prioriteiten aan zoekresultaten (het exacte algoritme blijft geheim) zoals HTTPS en aantal links naar je website
Jaspro101