Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat ik bij Bing bovenaan sta en bij Google niet?

Bij het intoetsen van dezelfde zoekwoorden komt mijn website bij Bing bovenaan maar bij Google pas op pagina 3 of 4. Daardoor ben ik haast verplicht om dure adwords van Google te gebruiken omdat de meesten via Google zoeken.

Toegevoegd na 3 minuten:
N.B. mijn website is responsive design.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Vroeger was bij Google de aanwezigheid van de zoekterm van nature van positieve invloed op de ranking. Met de recente updates van Google is deze invloed duidelijk afgenomen. De zoekresultaten van Bing wijzen op een minder rigoureuze zoektechniek, en daar heeft de zoekterm dus nog die oude invloed op de ranking. Ook de invloed van kwalitatieve backlinks naar sites die bij Google meetelt kan bij Bing niet meedoen omdat deze zoekmachine op dit gebied achter loopt. Vooral beginnende websites, die nog weinig inkomende links en (daardoor) een lage pagerank hebben, kunnen bij Bing hoger scoren dan bij Google.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden
Google en Bing hebben beide andere "algoritmes" om te berekenen welke zoekresultaten naar boven moeten komen bij je zoekopdracht.

Ze stellen andere prioriteiten aan zoekresultaten (het exacte algoritme blijft geheim) zoals HTTPS en aantal links naar je website
(Lees meer...)
Jaspro101
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding