Hoe komt het dat ik met 4.7mb/s download terwijl mijn speedtest 15.64 upload heeft?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat is jouw upload? Zeg dat het 3.2 mbit/s is, als jij dus een bestand aanbiedt aan iemand anders, kan die dat bestand niet sneller bij jou weghalen dan die 3.2 mbit/s, als 2 mensen dat bestand willen wordt het zelfs maar de helft. Zo werkt het ook voor grote bedrijven. Iedereen heeft een maximum upload en download snelheid. En die moet dan ook nog eens gedeeld worden door het aantal gebruikers.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb een 200mbit/s lijn en dan moet ik goed zoeken op speedtest voor een server die dat ook echt kan bieden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jouw upload heeft er niks mee te maken trouwens.

Antwoorden (2)

De site waarvan je download heeft niet genoeg uitgaande capaciteit bijvoorbeeld omdat meerder mensen hetzelfde willen als jij!

Toegevoegd na 1 minuut:
En omdat de speedtest werkt met een andere site als degene waarvan jij downloadt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+snap de min niet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omdat ik het antwoord te summier vind. Het kan één van de redenen zijn, maar zeker niet de enige. Daarnaast heeft de vraagsteller het niet over een website.. misschien download hij wel via torrents en dan heeft het weer met hele andere dingen te maken.
Bij de speedtest wordt de snelheid in Mbits (Megabits per seconde) weergegeven, terwijl je werkelijk download snelheid in MBps (Megabytes per seconde) wordt weergegeven. Een megabyte bestaat uit 8 megabits, dus moet je de snelheid van de speedtest delen door 8. Dat is dan je werkelijke download snelheid. Voorbeeld:

Je doet een speedtest en deze geeft een snelheid aan van 150 Mbps. Deel deze door 8 en je krijgt 18,75. Dan is je werkelijke (maximale) downloadsnelheid dus 18,75 MBps.

Zoals WasMaes ook aangeeft verschilt het daarnaast ook nog per website of andere downloadbron of je je uiteindelijke maximale downloadsnelheid kunt halen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ idd kan er ook nog verwarring ontstaan over bit en byte. Hoewel er ook wel programma's zijn die de downloadsnelheid ook in mbit/s weergeven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aanvulling, de vraagsteller download met 4.75 mb/s maar noemt de upload snelheid in mbit. Upload en download hebben ook andere snelheden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mb en Mbit is hetzelfde... MB en MByte ook. Het ligt aan de B of b. Of als je voluit schrijft is het ook duidelijk.