Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn laptop geschikt maken voor WiFi 5 GHz?

Mijn laptop (HP Pavilion) is geschikt voor 2,4 GHz en ontvangt dan ± 30 Mb/s. Mijn provider levert 50 Mbs en mij mijn modem levert (d.m.v. een LAN-brug) ook 50 GHz. (Gemeten met m'n iPhone.)
Ik heb op internet USB-adapters voor 5 GHz gezien.

Is het waar dat met zo'n adapter mijn laptop geschikt wordt voor ontvangst van de 5 GHz snelheid? Of betekent het alleen maar dat mijn laptop de 5 GHz-bron weer kan vinden? (En dan met 2,4 GHz verwerkt.)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
3.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat vaar HP Pavilion heb je?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
15-P241ND

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, je laptop is geschikt voor 2.4 GHz. Tuurlijk kan je een adapter(dongel) aanschaffen om wel deze frequentie te kunnen bereiken. Mits je router/combi-modem ook 5 GHz WiFi ondersteunt, maar zoals ik lees is dat wel het geval. Overigens kan 2.4 GHz wel 54 megabits per seconde halen, maar het kan zijn dat je router/combi-modem niet ondersteunt. Kijk eventjes in de instellingen van je router/combi-modem, hopelijk is dat het geval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor je reactie!
Maar ik heb de moed opgegeven. Ik heb sinds kort een USB-adapter voor m'n oudere desk-top (W7), maar in m'n W8.1 laptop heeft die geen resultaat.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding