Mijn computer tikt als ik iets open wat is dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
itsme
13 jaar geleden
geluid van de muisklik?
rose
13 jaar geleden
Is het geluid er altijd al geweest, of is het pas sinds kort?
rose
13 jaar geleden
Is het geluid er ook als de luidsprekers uit staan?

Het beste antwoord

Het zou van alles kunnen zijn, er is zo maar niets van te zeggen.

Het zou bij voorbeeld je harde schijf kunnen zijn. Wat een aanwijzing zou zijn dat je harde schijf op het punt van crashen staat. In dat geval zou het zaak zijn zo snel mogelijk alles te back-uppen en de schijf te vervangen.

Maar het kan ook goed iets anders zijn, hou me ten goede.
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is een systeemgeluid dat is gekoppeld aan het openen van iets. Het geluid wordt door Windows afgespeeld; het komt uit je luidspreker.

De snelste en simpelste oplossing is: zet je luidspreker uit.

Als je dat niet wilt, kun je de systeemgeluiden instellen via het Control Panel (ik geloof dat dat Systeeminstellingen heet, of Beheerscherm, in de Nederlandse versie van Windows).

Open dat instellingenscherm - je vindt het door te klikken op het grote ronde Windows-logo op de taakbalk, het staat dan aan de rechterkant van het schermpje dat dan verschijnt, redelijk onderaan.

Kies binnen dat instellingenscherm voor Hardware en Geluiden (Hardware and Sound), en dan voor Change System Sounds - ik weet niet hoe dat in de Nederlandse versie heet, maar daar kom je wel uit, denk ik.

Nu zie je onderstaand schermpje.

Zoek daar naar iets dat lijkt op Start Navigation, zoals hieronder te zien. Lukt dat niet, klik dan één voor één op alles wat in het middelste veld (Program) staat, tot je onderaan Windows Navigation Start.wav ziet staan (precies zoals in het plaatje). Verander dat Windows Navigation Start.wav in Geen.

Een paar keer op OK klikken, en je bent voor altijd van dat klikgeluid af.

Toegevoegd na 1 minuut:
(Klik even op onderstaand plaatje om een grotere versie te krijgen, die wél duidelijk leesbaar is.)
Plaatje bij antwoord
Cryofiel
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Had ik nog niet aan gedacht, ik ging uit van geluid van hardware... +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Control Panel heet 'configuratiescherm'
Cryofiel
13 jaar geleden
Ah, ja, nu je het zegt... Dank voor de toevoeging!
Dat tikkende geluid zal je altijd horen. Het geeft aan dat je computer met iets bezig is: als je je computer opstart hoor je hetzelfde geluid. Je kan het dus niet afzetten of uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals bij APT.. Krijgt u ook dat juiste tikkend geluid bij foutmeldingen.