hoeveel Mb is nodig voor een goed functioneren van een internetverbinding in combinatie met twee tv-toestellen?

het gaat om 3-in-1 pakketten

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
TV gaat dan ook via internet?

Het beste antwoord

De ondergrens voor Televisie is 6 Mbit/s voor SD-TV (DVD kwaliteit) en 10 Mbit/s voor HD-TV (720p of 1080i). Je houdt dan nog een klein beetje over om te internetten als de ontvanger aan staat. Voor twee televisies heb je minimaal 18 Mbit/s nodig.

Wil je bijvoorbeeld ook 4k van Netflix gaan streamen, dan moet de bandbreedte weer een stuk hoger zijn.