Waarom wil Edge niet direct een bestand downloaden?

Ik heb twee computers met windows 10, en Edge als browser. Op de ene computer kan ik een bestand ( bijv. jpg of een .mp3 ) vanaf een website direct downloaden, op de andere computer opent Edge het bestand enkel, maar download het niet. Ik wil dat echter wel. Hoe doe ik dat?
Het betreffende bestand linken (staat op mijn website ) mag kennelijk niet van Goeievraag, want dan wordt mijn vraag verwijderd.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
8K
SimonV
8 jaar geleden
Ik vrees dat Edge die code niet ondersteunt.
Wellicht kun je bij het bestand zetten: "Klik met de rechtermuisknop op dit bestand om het op te slaan".
SimonV
8 jaar geleden
Een minder elegante methode is van het plaatje eerst een zip-bestand te maken.

Het beste antwoord

Edge is een erg simpele browser, zonder opties voor het automatisch openen dan wel downloaden van bestanden. Misschien heb je verschillende versies van Edge (zie je in zijn instellingen).
Een oplossing is door met de rechtermuisknop op het in Edge geopende bestand te klikken, er verschijnt dan een optie om het te downloaden.
Als het bestand niet in Edge wordt geopend, maar in een ander programma, is het bestand wel degelijk gedownload. Doordat in de Windows instellingen een standaardactie aan het bestandstype is gekoppeld, wordt het daarna direct geopend.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een mogelijkheid is er door naar instellingen te gaan en via standaard app te switchen
Naar internet explorer want edge heeft wel meer foutjes,lukt dat ook niet dan zet je
hem gewoon weer terug naar edge.
Ik vermoed dat die ene pc een stuurprogamma mist je zult dat moeten vergelijken met de pc die wel in orde is.