Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de oorzaak van het netwerkprobleem van mijn router (Linksys WRT54GS v.4)?

Ik heb problemen met mijn Linksys router. Na een stroomuitval blijken alle instellingen te zijn verdwenen en is de router weer teruggegaan naar zijn fabrieksinstellingen, waardoor ik geen contact meer met internet kan maken. Alles opnieuw ingesteld en het netwerk, als voorheen, beveiligd met een netwerksleutel. Alles functioneert nu wel weer, maar er blijft één vervelend probleem, waar ik voorheen nooit last van heb gehad. Als ik de PC opstart krijg ik in eerste instantie geen verbinding met internet. Ik moet dan eerst de router resetten, door de stekker er even uit te halen. Wie weet wat hiervan de oorzaak kan zijn en hoe dit opgelost kan worden?

13 jaar geleden
in: Internet
890

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Daar blijven volksstammen last van te hebben, zie Google link.
Alom wordt aangeraden de nieuwste firmware te installeren om dit op te lossen.
(Lees meer...)
AWM
13 jaar geleden
Rudolf
13 jaar geleden
De nieuwste firmware bleek al te zijn geïnstalleerd. Waarschijnlijk was deze versie toch door de stroomuitval beschadigd geraakt. Na de firmware opnieuw te hebben geïnstalleerd werk alles weer naar behoren.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding