Hoe pas je een custom homepage aan in wordpress?

In het specifiek gaat het over de theme 'responsive'. Hier krijg je de mogelijkheid om een custom homepage te gebruiken. Hoe kan je echter dingen als de lay-out van de featured content en de kleur van de call-to-action knoppen veranderen?
(Gaat dit bijvoorbeeld door middel van een child theme, en zo ja, hoe?)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

Bij het Responsive theme van CyberChimps, kan je bij de gratis versie enkel de achtergrondkleur, dus niet die van de 'Call-to-action'-button instellen via Weergave -> Customizer. Als je naar de editor gaat, vind je rechts onderaan 2 stylesheets. Normaal gezien kan je daarmee in Wordpress de stijlkenmerken van de elementen aanpassen. Maar bij dit thema sluiten ze uit dat je het op die plaats kan doen. Net boven de stylesheets staat evenwel het bestand featured-area.php. Als je dit opent, vind je ergens in de tekst class="blue button". Je kan 'blue' op die plaats wijzigen naar een gewenste kleur. Dit zijn de mogelijkheden die voorzien zijn: blue, red, orange, yellow, green, olive, purple, pink, brick, gold, brown, silver, gray, black. Als je dit gedaan hebt, mag je niet vergeten onder aan de tekst op de knop 'Bestand bijwerken' te klikken.

Je hebt in je vraag niet beschreven wat je aan de feautured content wil veranderen. Daar kan ik dus niet simpelweg op antwoorden. Het is zo dat er bij dit theme (min of meer verborgen) css-bestanden in de map 'css' zitten. Deze map vind je in de map 'core' in de map van je theme. Als je een beetje afweet van css, kan je in deze documenten het uitzicht van de elementen van je website aanpassen. Daarin heb ik bv. ook de beschrijving gevonden van de gekleurde 'Call-to-action'-buttons.

Als je bestanden in je theme wil wijzigen, is het zeker een goed idee om een child theme aan te maken en dit theme te activeren. Anders gaan je wijzigingen bij elke update van het theme verloren. Hier staat vrij goed beschreven hoe je een child theme moet aanmaken: http://stevandeboer.nl/wordpress-in-3-stappen-een-child-theme-maken/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de hulp, ik kwam er inderdaad al achter dat de css verborgen was. Het is allemaal in ieder geval wat duidelijker nu!