Wanneer wordt er een nieuw tabblad geopend als je op een link klikt? (en wanneer niet) Kun je dit zien aan de link?

Als ik dit eenmaal weet hoef ik niet steeds eerst rechts te klikken en dan op "openen in nieuw tabblad" te klikken....

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je kunt het niet zien aan de link, althans, niet als je gewoon aan het browsen bent. In de broncode van de pagina (de HTML-code) kun je het wel zien, maar daar moet je meer moeite voor doen dan het gewoon te proberen.

In plaats van met rechts klikken en en kiezen voor "openen in nieuw tabblad" kun je overigens ook met de middelste muisknop klikken. Afhankelijk van hoe jij jouw muis hebt ingesteld is de middelste muisknop het scrollwieltje (bij de meeste muizen kun je dat ook inklikken), of wordt het gelijktijdig indrukken van de linker en de rechter muisknop gezien als het indrukken van de middelste muisknop.

Een andere manier om hetzelfde te bereiken is de Control-toets ingedrukt te houden terwijl je heel gewoon met de linker muisknop op de link klikt.

Cryofiel