Hoe kan ik Firefox mijn default browser maken zonder IE helemaal kwijt te raken?

In IE heb ik de laatste tijd steeds meer bevroren websites (GV is daar ook een van). Met Firefox gebeurt dat (nog?) helemaal niet. IE is de default browser, wanneer ik een email krijgt met een url erin dan opent dat met IE.

Hoe kan ik nu Firefox de default browser maken, zonder IE helemaal kwijt te raken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Door in jouw Standaardprogramma's aan te geven dat Firefox als Standaard ingesteld wordt.
Dat gaat op mijn apparaat als volgt (aangezien nog niet bekend is welk apparaat jij gebruikt weten we niet of het daar ook zo mee kan):
- klik op Start en kies voor Standaardprogramma's
- klik in het lijstje wat dan geladen wordt op Firefox
- klik dan onderaan op "Dit programma als standaard instellen"
- sluit af met OK.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
WOw, dat is voor zover ik me kan herinneren wel het snelste antwoord dat ik ooit heb gekregen... ;D Okay, ik heb WIndows 7. En ik denk dat ik het voor elkaar heb. Ga dat nu uitproberen..... JA! gelukt! Dank je wel!!!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nogmaals bedankt Amadea!

Andere antwoorden (2)

In Windows 10: startknop>>instellingen>>standaard apps. Hier kan je kiezen wat je standaard browser is. Kies hier voor Firefox. Edge (en IE) blijven via de startknop gewoon bereikbaar. Eventueel kan je het aan de taakbalk koppelen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef in de opties van Firefox aan (extra -> opties -> algemeen) dat hij moet controleren of Firefox de standaardbrowser is. Stop en start Firefox. Firefox vraagt dan eenmalig of Firefox moet worden ingesteld als standaardbrowser. Bij Windows 8.1 of eerder gaat dat vanzelf, bij Windows 10 kom je in een menu met standaarprogramma's en daar stel je eenmalig in dat Firefox de standaardbrowser is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit heeft als voordeel dat als een ander programma de standaard browser verandert (bijvoorbeeld als je Candysoftware bij het installeren van een programma over het hoofd hebt gezien en je bv. opeens Chrome hebt als standaardbrowser of meer van die onzin) je bij het opstarten van Firefox de volgende keer dit direct kunt rechtzetten!