Mijn draadloze internetconnectie werkt helaas niet meer... Hoe te verhelpen?

Ik het programma ComboFix uitgevoerd. Hierdoor kan ik niet langer gebruik maken van mijn draadloos internet, alhoewel geen malware is aangetroffen. De optie 'herstellen' werkt helaas niet. Het besturingssysteem is overigens Windows XP.

Bij het opstarten lijkt het alsof verbinding is gemaakt met mijn netwerk. Pas bij uitschakelen/opnieuw verbinden verliest de laptop deze zogenaamde connectie. Tijdens de zogenaamde connectie branden er wel 'connectiviteitslichtjes' maar kan er geen website worden bezocht.

Helaas is het ook onmogelijk om te zoeken naar draadloze netwerken. Het zoeken lukt (misschien?) wel, maar er wordt niets gevonden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Hier kunnen verschillende oorzaken zijn; je laptop staat ingesteld op een ander netwerk (omdat je m op een andere plaats gebruikt hebt) in dat geval alle bestaande netwerken verwijderen en opnieuw zoeken. Je beveiliging staat 'te strak'; als je bv mixed WPA gebruikt kan elke verbinding gezien worden als een bedreiging en worden verbroken, advies is dan om de beveiliging te wijzigen naar WEP.
ComboFix is freeware, een programma om spy- en mal-ware op te sporen. Het internet staat vol met dit soort programma's die niets anders doen dan zelf spy-ware op je laptop zetten! Ik zou via 'systeemherstel' je laptop eens terugzetten naar een datum vóór installatie van ComboFix en kijken of de problemen aanhouden, zo nee, geen ComboFix meer gebruiken.