De Wi-Fi adapter van mijn laptop kan ik niet vinden. Wat kan ik doen?

Mijn zus heeft problemen met haar laptop die ze al enige tijd niet heeft gebruikt. Nu wil ik verbinding maken met het netwerk via Wi-Fi, maar er niets op de laptop wat erop wijst dat er ook maar iets van Wi-Fi op staat. De adapter staat niet tussen apparaatbeheer, bij "netwerkverbindingen beheren" staat ook helemaal niets. Meerdere malen verschillende drivers geinstalleerd, maar niets. Helemaal niets. Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat de laptop hem herkent?

Een herinstallatie is geen optie

Toegevoegd na 4 minuten:
Ze gebruikt trouwens Windows Vista. Ik weet het, niet echt een stabiel besturingssysteem.

Toegevoegd na 4 minuten:
En het is een Packard Bell Hera C.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
6.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Windows vista is een prima stabiel besturingssysteem, problemen destijds lagen meestal aan 'het mannetje'. Controleer of de laptop wel beschikt over wifi, zoniet: wifi hardwarematig installeren met een al dan niet losse module op usb of insteekkaart. Indien wifi hardwarematig aanwezig: eens kijken of het een softwarematig probleem betreft (testen met een linuxlivestick). Dan weet je meteen waar je het verder moet zoeken.

Antwoorden (3)

misschien is er een toetsencombinaie nodig om de wifi aan te zetten ?
zie je een wifi icoontje ergens of een ledje ? eventueel zelf een schakelaartje ?

probeer eens een drivers search via

http://www.iobit.com/driver-booster.php

de free versie

Als hij daar wel wordt gevonden heb je mazzel

let ook even op of je een chipset driver ziet, als je deze vindt installeer die dan als allereerste
dan kan het wel eens zijn dat ook de wifi wordt gevonden
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het ledje ziet direct naast de power button. Ik zat al te denken aan de chipset, maar ik wist niet zeker welke ik nodig had, want de laptop is redelijk oud.
capthavoc
8 jaar geleden
driver booster is daar pefect voor
Ga naar je configuratiescherm, klik op het zoekbalkje en typ daar adapter in.
Nu staat er bij je resultaten ook: Netwerkverbindingen weergeven.
Dubbelklik hierop en daar staan dan al je netwerkverbindingen, ook de uitgeschakelde verbindingen.

Mocht het hier niet bijstaan kan het een driver probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als de laptop een tijd niet gebruikt is, kan het zijn dat alle settings in de Bios op de fabrieksinstellingen staan en de wifi-adapter uitgeschakeld is. Kijk eens in de Bios-settings (bij het opstarten F10 of F2) drukken en activeer de Wifi-adapter.

Met een beetje pech is de wifi-adapter defekt, of met een beetje mazzel maakt het wifi-kaartje geen kontakt (meestal te vinden aan de onderzijde van de laptop, verborgen achter een klepje met 1-2 schroefjes). Even eruit halen en weer terugsteken. Accu + adapter erin en start de laptop maar weer op.