hoe krijg je toch internet tijdens stroomstoring?

we hadden net stroomstoring amsterdam en vroeg me af stel dat dat heellang zou duren hoe krijg ej dan toch internet en kan je toch bellen tijdens zo een storing? is er een soort noodpakket van internet en bellen??

9 jaar geleden
in: Internet
9.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
het is nu niet echt een eerste levensbehoefte. Via telefoon kun je misschien internetten, en anders heb je gewoon pech
Ivana
9 jaar geleden
Ritsuka, die telefoon kan een levensbehoefte zijn indien in noodgevallen de informatie via de telefoon wordt verstrekt.
Daarom werd ook de opmerking van de nieuwsomroeper aangevochten, dat men maar op NOS.nl moest kijken voor verdere informatie. Hoe kan dit als je geen stroom hebt?
Nee bij stroomstoring heb je alleen nog iets aan een eigen noodaggregaat, zoals ziekenhuizen enz. bezitten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als JIJ stroom hebt, via je noodaggregaat, kunnen de antennes van de providers nog steeds stroomloos zijn en heb je er dus niets aan m.b.t. je WiFi, internet en telefonie,
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Met de stroom was ook de WiFi weg en de GSM heeft het nog maar even gedaan. Daarna wel vol bel-bereik, de dataverbinding viel terug naar 3G, maar er kwam geen bit data meer doorheen. Blijkbaar zaten de routers van de GSM-provider (KPN in mijn geval) ook zonder stroom. Als de kabel én de GSM het af laten weten dan is er gewoon geen internet ! Althans.... ik heb mijn ouders gebeld die buiten het 'rampgebied' wonen. Zij hadden nog normaal internet en hebben even gekeken. Zo had ik geen internet, maar wél de informatie die ik zocht. De oplossing is: wees creatief ! Gebruik desnoods de Tam-Tam :-)

Het beste antwoord

Dat heeft weinig zin, als een stroomstoring langer zou duren, zeg maar langer dan de meeste accus van je gsm of laptop tablet o.id aan kunnen vallen op een gegeven moment ook de zendmasten uit .
Geen stroom is gewoon geen telefoon geen internet geen TV en weinig radio dat valt gewoon weg.dat zijn geen basis behoeftes

zie video
ik kan natuurlijk niet zeggen of dat in Nederland precies zo gebeurd maar ik vermoed dat de meeste van ons in tegenstelling tot amerikanen veel minder aparte aggregaten hebben.
capthavoc
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Radio 1, 2 en 3 waren vanmorgen ook uitgevallen. Hilversum NOP en RTL7 werkten op noodstroom.

Andere antwoorden (3)

Blijkbaar neem je internet en telefonie af van je kabelaar, UPC in Amsterdam. Als je modem geen stroom heeft dan is het afgelopen. Geen internet en niet bellen. En de vraag is, of als je met een truc stroom weet te zetten op je modem, of UPC wel die diensten levert, ook hun wijkcentrales zijn immers stroomloos en ik denk niet dat ze noodstroomvoorzieningen hebben.
Je zou nog mobiel kunnen gaan internetten, maar ook dat feest ging vanmorgen veelal niet door, omdat 3G en 4G van een aantal GSM-providers uitviel.
Kortom: je kunt beter een boek gaan lezen. Van papier, bedoel ik...
escape
9 jaar geleden
je zou natuurlijk je laptop kunnen koppelen aan je telefoon via een hotspot
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Helaas...
De mobile data-verbindingen lieten het ook afweten. :-(
Vaak kun je nog wel bellen maar doe dit liever niet als je niet in nood zit want de masten voor bellen werken op een noodvoorziening.
Als je internet wilt hebben en je woont in Amsterdam of in Rotterdam dan ga je lekker op je fiets naar buiten en ga je naar het ziekenhuis of naar de redactie van een krant of nieuwsstation.
Vaak werken deze gebouwen op noodstroom zoals het Gemini ziekenhuis in Den Helder.
In het Gemini heb je gratis WiFi en aangezien ze daar een noodvoorziening hebben moet het als het goed is blijven werken.