Moet ik een dns gebruiken of meerdere?

Hallo,
wanneer mensen met mijn ip verbinden via dns, is hun internet trager dan wanneer ze direct verbinden met mijn ip.
Heeft het nut om meerdere dns(en?) aan 1 ip te koppelen?
(Zou dit de snelheid verbeteren, door de data over meerdere servers te laten lopen)
Of juist vertragen? (Omdat misschien de modem telkens eerst moet uitzoeken via welke server de data gestuurd moet worden, of zo iets?)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De DNS van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4) is erg snel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoelde een dns die naar mijn ip leid:
zoals www.google.nl naar 216.58.211.163
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is de DNS-server van je provider.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oef nee, een domeinnaam die al het verkeer naar mij toe leid via die domeinnaam

Antwoorden (1)

Een DNS is niet meer dan een telefoonboek waarin je een naam opzoekt en dan het bijbehorende IP nummer vindt. Het data verkeer gaat dus niet *via* de DNS. Er zou dus helemaal geen snelheidsverschil moeten zijn. Meerdere (sub)domeinen koppelen aan 1 IP heeft ook geen zin.
gvrox
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk, dat is nou een antwoord. Ken je toevallig een dns service die snel gevonden wordt bij verschillende bedrijven? Ik gebruik nu no-ip.org (daar noemen ze het een "redirect")
gvrox
9 jaar geleden
no-ip houdt voor jou bij welk IP jij hebt, en geeft dat door aan alle andere DNS systemen bij de verschillende providers. Zo lang jouw IP niet steeds verandert, maakt de snelheid niet uit. De computer van de mensen die met jou willen connecten hoeft maar 1 keer aan de DNS (van hun provider) te vragen wat jouw IP is, en vanaf dan gaat alles direct van/naar jouw IP. De snelheid van de DNS server doet er dus nauwelijks toe.