Moet men voor een smartphone zelf een internet verbinding hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraag is niet echt duidelijk .

Het beste antwoord

Je bedoelt waarschijnlijk een internetverbinding thuis, toch?

Nee, niet perse. Als je een mobiel abonnement bij een provider hebt afgesloten, beschik je wellicht over een databundel. Zónder wifi (internet thuis) kun je dan toch gewoon internetten totdat je databundel is verbruikt. Dat geldt ook voor je bel- en sms bundel.

Het nadeel van alleen mobiel internet op je smartphone is dat het best wel eens erg traag kan zijn. Wifi thuis zou dat wel gemakkelijk zijn maar niet écht noodzakelijk.

Echter bespaar je dan ook op je mobiele databundel.

Heb je thuis óók geen PC, laptop of tablet tot je beschikking? Dan raad ik je een duur internetabonnement (Wifi), alleen voor je mobiele telefoon, dan ook af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Naast de traagheid is vooral de enorme data hoeveelheid die je verbruikt op 3G(zonder uitval mogelijkheid naar Wi-Fi) het echte probleem. Als ik mijn Wi-Fi vergeet in te schakelen (zet deze weleens uit voor een specifieke reden) dan schrik ik er altijd van hoeveel er al weer geupdate is etc in de paar uur dat Wi-Fi uitstond. Ook zijn sommige Apps zo groot (navigatie met maps) dat je binnen een kaart of twee al over een 2GB abo heen bent. Zonder landlijninternetaansluiting is een smartphone eerder een vloek dan een zegen zou ik zeggen. Een keer goed over je 3G-abo heen gaan zal makkelijk de kosten van een paar jaar landlijninternet dekken. Je zal dus al een abo moeten nemen welke vertraagt bij oververbruik en niet een die daarna per MB gaat rekenen. Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik gok dat het een constante strijd met je dataverbruik zal zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (2)

Nee. Met een smartphone en het juiste abonnement heb je verder niets nodig. Het kost je wel elke keer een stukje van je databundel als je verbinding gaat maken via internet.
Het is ook mogelijk om via de wifi van anderen het internet op te gaan......
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je een min gegeven. Pas toen ik snapte dat je de aanname had gedaan dat met internetverbinding, landlijninternetverbinding bedoelt wordt door de vrager snapte ik pas je antwoord. Een 3G-internetverbinding is namelijk ook een internetverbinding die je zal gebruiken om je databundel op te maken ALS je die al hebt. (Je lijkt dus te zeggen, Je hebt geen internetverbinding nodig als je een internetverbinding hebt....). Wat een vreemd statement is. Pas door peter2704 snapte ik hem.
Kort gezegd, zolang je jou telefoon internet heeft met multiMedia, kun je het een smartphone noemen. Ookal heb je buiten geen internet.