Hoe werkt "Exporteer links en decoderingssleutels" MEGA?

Ik heb een account bij www.mega.nz (MEGA) en nu heb ik een map gemaakt.
Ik klik dan op de eigenschappen van die map en dan op "Bekijk link"
Dan krijg ik een schermpje met de volgende informatie:
Titel: Exporteer links en decoderingssleutels
De mapnaam en een link ernaast.
Eronder is een knopje wat ik om kan schakelen.
Ik kan met dat knopje kiezen tussen de link MET key ofzo (include key) of een link zonder key.
Zonder de key wordt de link korter maar ik snap het niet helemaal.
Als ik de link neem MET de key (include key) dan kan ik die link e-mailen en dan kan je die map gewoon bekijken.
Als ik de link die zonder de key dan moet ik bij MEGA aangekomen een decoderingssleutel invoeren.
Maar mijn vraag is dus nu...
Hoe werkt dit precies en hoe kom ik aan die decoderingssleutel??
HEEFT IEMAND HIER VERSTAND VAN!!!????
Bij voorbaat dank voor jullie hulp :)

De website: www.mega.nz
Of deze: www.mega.co.nz

Groetjes,
Mario Jony van Woensel

Weet jij het antwoord?

/2500

Het principe van MEGA werkt zo: Je kunt een map of een hele mappen structuur delen met je vrienden of collega’s met de public key die in de URL verwerkt zit, maar dan moeten de mensen waaraan je het verstuurt ook een account aanmaken bij MEGA, want ze hebben maar de helft(private deel ontbreekt) van de sleutel. Je kunt ook je mappen ondertekenen met een private sleutel die gegenereerd wordt door een java appje en wordt afgeleid(entrophy) van je muisbewegingen en de tijd tussen toetsaanslagen die je moet invoeren. Als je éénmaal die private key hebt, kun je de uploaded mappen ondertekenen met jouw private key en de map(pen) delen buiten het login deel van MEGA om als je met hen ook de public key stuurt…

Bronnen:
https://mega.nz/#help/sharing

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100