hoe port ik forward ?

ik heb een modem van Ziggo genaamd Ubee EVW3200 daarop is het altijd gelukt om te port forwarden maar de router was zo langzaam dat ik een router erbij ging kopen genaamd Asus RT-N66U Dual Band 3x3 Wireless-N900 Gigabit Router sindsdien was mijn port niet meer open toen heb ik gehoord dat je op allebei de modems moet port forwarden dus zo gezegd zo gedaan maar nog steeds stond mijn port niet open terwijl ik allebei de router gepord forward heb hoe los ik dit op ?

alvast bedankt voor de reactie

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

portforwarding betekent dat data welke van buiten je lan naar binnen komt over een bepaalde port (80 voor html) naar 1 bepaald device wordt doorgestuurd, meestal een pc dus. Als je 2 routers hebt achter elkaar zul je inderdaad op alle 2 de routers moeten aangeven waar de data met dat portnummer heen moet . Op de eerste router, rechtstreeks aan internet, zal je moeten forwarden naar de 2e router. Op de 2e router naar de PC waar je de data heen wilt krijgen. Wat niet gaat werken is op de ziggo router rechtstreeks naar de pc forwarden want ziggo kent alleen je 2e , snelle router. Overigens is je snelheid van buiten naar binnen altijd afhankelijk van de zwakste schakel.Hoe meer routers hoe langzamer dus. Wel kan je extra router voor elkaar krijgen dat je veel effectiever een nas kan inzetten (netwerk disks) zonder dat dat je ziggo modem belast.

ps Ik neem hierbij aan dat je aan de lan port van de ziggo router de wan port van de andere router hebt aangesloten om zo intern data verkeer binnens huis niet meer over de ziggo apparatuur heen te leiden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor uw hulp maar ik heb het problem als opgelost door de router in bridge mode te zetten