Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom werkt de combinatie van een specifieke computer met een specifieke router niet?

Sinds een dag of tien werkt ons thuisnetwerk niet meer goed op één van onze laptops (Windows 8.1). Dat zelfde netwerk werkt wel op andere computers en de betreffende computer krijgt wel goede verbinding met andere WiFi-netwerken.

De router staat in het paneel "netwerken" en als ik probeer om er verbinding mee te maken lijkt dat te lukken. Bij de status staat "verbonden". Als ik mijn browser of een ander programma dat het internet gebruikt open blijkt het echter niet te werken. Bovendien geeft de computer bij verbinding via hetzelfde netwerk, maar dan een netwerkkabel, aan dat de verbindinding "beperkt" is, en niet "verbonden".

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
838

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met het verbinden naar een (wireless)netwerk behoor je gewoonlijk een IP adres te krijgen via DHCP. Het ziet er bij jou uit alsof dat niet het geval is.

Via de eigenschappen van je netwerkadapter kun je de status opvragen, daar hoort een valide IP adres te staan wat niet mag beginnen met 169. Via commandterminal(cmd bij uitvoeren typen) kan het ook door in hwt DOS venster 'ipconfig'(zonder ' ') te typen, waarna je een overzicht krijgt van al je netwerk adapters met bijbehorend IP adres.

Waarom je geen adres krijgt kan aan een aantal dingen liggen zoals DHCP server uitgezet op de router / MAC adres is uitgezonderd in DHCP pool / Al een statisch IP ingevuld buiten het subnet(=verkeerde gateway)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De simpelste oplossing voor dit is, de kabel die van je modem naar de extra router gaat
NIET in de eerste poort (de poort die normaal gebruikt word) op de router te steken maar op een andere poort (op de router alleen)
als je maar 1 kabel naar die router gebruikt werkt dat prima
probeer dat eerst maar eens.
Eventueel even modem en router en daarna pc opnieuw opstarten.
(Lees meer...)
capthavoc
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding