kun je wifi combineren met een utp kabel om dubbel zoveel snelheid te krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan in een normale thuissituatie i.i.g. niet.
Stel je hebt een 10Mbit aansluiting.
Of je dan nu 1Mbit binnenhaalt via wireless en 9Mbit via bekabeling, of andersom, dat maakt niet uit - 't maximum (in totaal) blijft 10Mbit. Stel je hebt wel toegang tot 2 verschillende abonnementen. Dan kan je bijv. de bekabelde verbinding gebruiken voor grote downloads (torrents), terwijl je 't normale surfwerk via de wireless doet.

Het beste antwoord

Verdubbelen in ieder geval niet, je verbinding UTP van 1gb is 20x zo snel als een uitstekende WiFi verbinding. Je legt dus een soort karrespoor aan naast de A2.

Omdat de meeste IP-pakketjes in een bepaalde volgorde op de lijn worden gezet, zal het vaker tot re-transmissies leiden, omdat de pakketjes via WiFi relatief veel langer onderweg zijn, zodat de ontvangende router de snellere pakketjes moet gaan bufferen in afwachting van langzame pakketjes. Dit gaat goed totdat er een buffer volloopt, daarna krijg je re-transmissies.

Al met al zal de effectieve throughput op je interne netwerk niet of nauwelijks stijgen.
Voor extern verkeer (Internet) zal de throughput die je provider biedt doorgaans de bottleneck zijn.

Ps. Er zijn slechts weinig harde schijven die een 1gb UTP verbinding kunnen bijhouden qua lees- en schrijfsnelheid!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vrager wil gewoon dit weten. Internet abo= 20Mbit/s Stel Wifi= ~20Mbit/s
Bedraad= 20Mbit/s Als ik nu Wifi en bedraad combineer krijg ik dan ~40Mbit/s internet? Antwoord nee. Je kan nooit meer internetsnelheid krijgen dan je abo voorschrijft. Je kan ook niet 4 netwerkkaarten in je PC stoppen en dan 80Mbit/s krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt mrtomaat dat bedoelde ik ook
stamper je hebt te moeilijke termen gebruikt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt