Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verbeter ik mijn internet?

Ik heb glasvezel en gebruik zo'n wifi extender. maar mijn laptop zegt de hele tijd dat het apparaat of de bron (DNS server) niet reageert. verder gebruik ik KPN. heeft iemand tips behalve mijn computer verplaatsen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
635

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De meningen verschillen nog wel eens over extenders/versterkers, kijk anders eens bij Engenius
http://www.engenius-europe.com/index.php/product-zoo/business-class-outdoor/category/professional-series
ik heb zelf al enkele jaren zo'n ding hangen, werkt perfect met hoge zendcapaciteit,
kan nu ook in de tuin met volle ontvangst internetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volle ontvangt wil nog niet zeggen fijn internet...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag de definitie van fijn internet, en... Engenius produceert acces points, iets wat je zelf als beste oplossing in je antwoord geeft...
Gooi die extender eruit tenzij je niet anders kan, het is een hopeloos slechte techniek om je wifi wolk te vergroten/versterken, immers gaat het verkeer twee keer door de lucht (van router -> extender -> client -> extender -> router) en kan slechts één apparaat tegelijk ontvangen/versturen dus je bandbreedte in het wifi verkeer wordt in één keer gehalveerd, terwijl de interferentie met andere kanalen verdubbelt! Met alle bijkomende narigheid zoals jij nu beschrijft.

Beter is om een setje powerline adapters aan te schaffen waarvan ééntje ook een accespoint is, en plaats je één PLA bij de router, en de ander in de ruimte waar wifi
niet dekkend is.

Echter het beste is een rechtstreekse kabel te trekken naar de ruimte waar je wifi niet dekt en daar dan een accespoint plaatst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
capthavoc
9 jaar geleden
je haalt me de woorden uit de mond,........

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding