Ben je 't eens met de regel dat antwoorden die alleen maar grappig (bedoeld) zijn, moeten worden verwijderd?

Voorbeeld:
Als antwoord op de vraag hoe pindakaas werd uitgevonden, riep ik dat een olifant 323.308 jaar geleden op een stel pinda's ging zitten. Da's natuurlijk geen serieus antwoord, maar moet dat dan persé worden verwijderd? Moet alles serieus zijn, of moeten alle overbodige antwoorden er uit?
'T gaat me niet specifiek om dat voorbeeld - er zullen waarschijnlijk ook veel andere grappig(e) (bedoelde) antwoorden verwijderd zijn. Kan je die missen als kiespijn of snak je er juist naar?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
1.4K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik snap je vraag.
Het gaat mijns inziens niet zozeer om grappige antwoorden te verwijderen, waarom zou je. Als ze maar niet kwetsend zijn.
Wat mij meer irriteert is de manier waarop sommige reacties op antwoorden worden gegeven. Die zijn vaak wel nodeloos kwetsend en kleinerend.
En dat is nu net de reden waarom ik besloten heb om niet meer op goeievraag te reageren.
Dit is echt mijn allerlaatste reactie of antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zie mijn post hieronder
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jammer, che. Discussie is goed, zo lang beide partijen nog enigszins open staan voor elkaar.

Het beste antwoord

Ik vind ook dat die antwoorden niet verwijderd zouden moeten worden... de vraagsteller is zelf vrouws of mans genoeg om op een te flauw antwoord te reageren... Bovendien geeft het wat persoonlijks aan de antwoorden... alles wat bij wikipedia en aanverwante sites gevonden kan worden, kan de vraagsteller natuurlijk zelf daar gaan zoeken... juist persoonlijke en af en toe een grappig antwoord maken deze site uniek...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (36)

Nee, de grappige niet, alleen die zo bedoeld zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor mij hoeft een enkele lollige opmerking tussendoor er niet uit, maar soms loopt een vraag uit op alleen maar de ene lollige opmerking na de andere en lijkt het een soort chatsite te worden. Dat is wel jammer
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ben ik met je eens!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
jah dat klopt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eens
Ik geef af en toe ook wel een antwoord dat eerder grappig dan correct is, maar het is ook afhankelijk van de vraag. Dit was gewoon een serieuze vraag over pindakaas, geen domme of vervelende vraag. Ik geef eerder een beetje een grappig antwoord op een tikkeltje domme vragen of van die filosofische vragen en tot nu toe is er pas één verwijderd. Kortom: Ik ben niet ontevreden over de moderatie op grappige antwoorden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als humor niet kan, zijn we in de foute richting. Humor is relativeren , gezond verstand, op afstand de dingen bekijken. Zonder humor kankeren we allen weg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zou jij ze eruit willen hebben dan?
Volgens mij ben je zelf ook een grappenmaker.
dat leidt ik af aan je fantastische blije foto en aan
上戸彩 wat het ook moge betekenen, maar afwijkend is het wel op een Nederlandse site!
Kijk, dat vind in nou grappig, lekker eigenwijze dingetjes!!
en nou we het er toch over hebben: wat betekent 上戸彩 eigenlijk??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Simpel... Ff googlen op 上戸彩, dan klikken op images. Let wel: toen ik net keek, waren de 2e en 8e (borsten) nep, en de 7e is iemand anders. (Evt. kan je nog Aziatische talen installeren op je PC, om de karakters ipv de blokjes te zien als je 3 blokjes ziet.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En of ik zulke antwoorden eruit wil hebben? Tja, daar heb ik nog niet eens erg over nagedacht. Niet AL 't grappige eruit halen, denk ik.
Misschien dat niet-serieuze antwoorden onderaan gezet moeten worden in de antwoord-lijst. Maar tja, hoe moet dat dan weer geregeld worden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aya Ueto komt er uit google translate gepoept.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt :).
Een goeie vraag verdient een serieus antwoord.
Deze site loopt het risico ondergesneeuwd te worden door lolbroeken.
Ook het beloningssysteem (punten voor elk gegeven antwoord) nodigt uit tot antwoorden-om-het antwoorden, want dan heb je weer punten.
Strakke redactie gewenst!
Anders wordt dit een babbelbox.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op zich nodigt 't niet echt uit om te antwoorden-om-te-antwoorden - juist omdat een niet-serieus antwoord je maar liefst 5 punten kan kosten (als ie wordt verwijderd). Dat vind ik overigens wel een goede zaak, want dat motiveert om goede antwoorden te geven.
Maar toch heb ik 't idee dat een grap tussendoor ook wel zo nu en dan moet kunnen. Maar ja, je wilt ook niet dat er alleen lolbroekerij overblijft.
Arme ik... M'n hersens zijn in gevecht!
:P
Misschien kan een Categorie: "Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend", uitkomst bieden. Die kan de zichzelf serieus deelnemende gebruiker negeren. En zich zo op de "vrijheid van informatie winning" beroepen.
;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die bestaat al: het heet Geenstijl.nl (kijk dit is nou een "grappig" antwoord, is dat nou zo erg?)
Logisch dat jouw antwoord verwijderd is, het is gewoon hartstikke fout. dat gebeurde namelijk al veel eerder met een afrikaanse olifant.

Ik ben van mening dat een geintje af en toe moet kunnen.
maar als ik alle reacties hier en daar zo lees wordt er erg veel waarde aan die punten gegeven. Wat kan ik nu krijgen, ik heb al 300p. kan ik daarvan een dagje naar de Efteling met de kids of moet ik daarvoor meer punten hebben?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedereen houdt van humor toch?. Het is ook prima om zaken te relativeren met humor. Dat lucht op en geeft vaak een ander perspectief.
Het punt is echter dat als je er op Goeievraag geen perk en paal aan stelt dat dan snel het hek van de dam is. (Twee spreekwoorden in 1 zin, jawel.)
Het idee om een aparte Onzin Categorie te openen vind ik dan ook wel een goeie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Check!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Echer het is paal en perk"
lol
Dan zou de helft van de antwoorden verwijderd kunnen worden. En dan, wie bepaalt wat niet serieus/grappig is? Dat is wel erg veel censuur, tenzij het in de reglementen staat dat het niet mag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ga van me zelf in de ongekuiste versie zitten. En plaats daar bij voorbaat mijn reacties ook onder.
Zonder humor heb je geen bier-xxx-en-borrelnootjes meer.

Wel zou het fijn zijn als de moderatoren iets minder vanuit het duister modereren. Het is niet bekend wie ze zijn, met hoeveel, hoe ze worden aangestuurd. En helaas, ze kunnen op geen enkele manier worden gecontroleerd. Het ene antwoord (of vraag) gaat zo de prullenbak in, waar je van anderen nog 'dommere' dingen ziet staan.

Ik ben niet tegen modereren, maar wel tegen tweeslachtig beleid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Yep, misschien moeten ze even een kort berichtje achterlaten waarom iets wordt verwijderd
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Modereren blijft natuurlijk altijd wel een redelijk gehalte van subjectiviteit houden - hoeveel aandacht je er ook aan besteedt.
Als een reactie alleen maar tot doel heeft komisch te zijn zonder echt een antwoord te bevatten mag het van mij verwijderd worden, dit soort antwoorden dragen hier niets bij. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor antwoorden die alleen maar kritiek op de vraag of vragensteller bevatten. Het is een beetje inherent aan dit soort sites natuurlijk, het begint heel serieus maar zakt al snel af, dan vaak tot een niveau waarop de serieuze gebruikers zullen afhaken.

Overigens...prima vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien moet er een sectie komen waar je grappige (niet beledigende) antwoorden juist verwacht. En evt. kan de serieuzere gebruiker een vinkje zetten bij zijn profiel zulke vragen niet te laten zien.
Ik vind dat humor een essentieel onderdeel uitmaakt van elke menselijke interactie.
Let wel, onderdeel. Zodra iemand niets anders doet dan grappige opmerkingen maken, moet je ingrijpen. M.a.w. je moet het in het perspectief zien van iemands hele "oeuvre" en niet rücksichtslos elke niet-serieuze opmerking verwijderen. De opmerking van 上戸彩 had dus best mogen blijven staan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het antwoord alleen grappig bedoeld zijn mogen ze van mij verwijderd worden. Als het antwoord ook grappig is, mag het antwoord van mij blijven staan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meen je dit serieus? Als dat niet zo is, moderator wis deze vraag aub meteen...

lol
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar ben ik het mee eens. Een antwoord mag natuurlijk best grappig zijn maar moet mijns inziens altijd nuttig zijn en de vraagsteller dichter bij het juiste antwoord brengen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij verwijderen een antwoord als het niets bijdraagt aan het geven van een serieus antwoord.

Dus een grap kan best maar alleen als het antwoord verder wel serieus is. Of het nou grappig is of niet dat maakt niets uit. Het gaat erom dat er in het antwoord een serieus antwoord gegeven wordt op de vraag. Want daar is deze site voor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ok, da's een keuze van Ilse Media. Maar... Is 't dan misschien een idee om een aparte sectie in 't leven te roepen voor grappige/niet serieuze vragen? Verder kan dan iedereen een vinkje zetten bij zijn instellingen om die sectie uit te sluiten bij zoeken/browsen op de site.
Helaas kunnen veel mensen niet inschatten (wij incluus vaak) wat wel of niet als ‘domme’ of ‘vervelende’ vraag bedoeld is (immers je kunt alles een domme of vervelende vraag VINDEN, maar dat houdt niet in dat dat het ook is. Hetzelfde geldt overigens voor antwoorden). Als je dus een ‘grappige’ (overigens vind ik dit een verkeerd woord, vaak gaat het over sarcastisch of cynisch) antwoord denkt te geven, is het belangrijk dat het ‘grapje’ wel in verhouding blijft.

Veel reacties van (ik neem even een voorbeeld: Antwoordman en Dr. ...iets) bepaalde mensen neigen altijd naar hetzelfde: Kort, sarcastisch of agressief en voornamelijk denigrerend. Wanneer iemand een vraag stelt, houdt het niet automatisch in dat je hem begrijpt. Is dit het geval, kun je ook nooit zeggen of de vraag 'dom' is of 'vervelend' (vervelend ligt overigens aan jezelf, dan moet je gewoon even een dagje vrij nemen van goeievraag.nl).

Om dezelfde reden waarom een vraag wordt verwijderd die geen werkelijke vraag is, hoort naar mijn mening ook een 'antwoord' te worden verwijderd dat geen antwoord is (vandaar ook de geweldige 'reactie' knop nu bij vragen, al kunnen die ook worden verwijderd).

Wanneer alle 'drog'-antwoorden die puur voor de grap (een olifant gaat op pinda's zitten, haha. of 'Omdat het zo is, haha' of 'dat doet de fabriek, lol') geven geen waardevol antwoord en geven dan blijk dat 'Goeie Vraag' hen dus niet zo erg interesseert, want ze willen liever lol hebben dan een 'Goed antwoord' geven.

Humor moet kunnen, maar het kan ook tijdens een nuttig antwoord geven. Wanneer je deze niet kunt combineren (omdat je het antwoord niet weet), stop het dan in een reactie.

Ja, ik vind dat antwoorden die puur voor de grap worden gegeven moeten worden verwijderd (is bij mijzelf ook al gebeurd).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is eigenlijk al uitgesloten.. Mensen kunnen toch duimpje omlaag aanvinken. ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antwoorden mogen best grappig zijn, als je ze maar een beetje onderbouwd. Niet van dat semi-grappige gedoe, want dan krijg alleen maar chatbox-achtige tafrelen of reacties als: LOL, ROFL< LMAO etc. Maar een grapje TUSSENDOOR moet kunnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van mij zouden ze niet verwijderd hoeven worden. Een beetje lol er tussen door kan geen kwaad. Het moet ook plezierig blijven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is altijd een serieus antwoord bij.
De overige vind ik erg grappig en als dat verdwijnt en het zurig wetenschappelijk wordt, ben ik bang niveau 2 niet te halen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zie er het nut niet zo van in .Als iemand lollig wil zijn zijn er misschien andere sites die er meer geschipt voor zijn .kan die vragen wel missen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor de serieuze vragen zouden enkel serieuze antwoorden toegestaan moeten worden; dubbele antwoorden verwijderd en veelvuldig onzinnige antwoordgevers gebanned.

Voor de minder serieuze vragen is het wellicht een goed idee een leuk forum in te richten waar iedereen naar hartelust lollig kan zijn. Zo is er voor ieder wat wils.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan kan het 2e antwoord dus gewoon verwijderd worden.
kweenie....(niet grappig bedoeld!)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat bepaal ik dus zelf, net zoals jij bepaalt dat je reageert op een impliciet antwoord (weer niet grappig bedoeld)
nee absoluut niet, anders zou dit echt de droogste saaiste nolife site worden. die soort antwoorden moeten erin blijven om de boel wat op te vrolijken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee.
Want waar ligt de grens?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heerlijk, een grapje tussendoor
dat houdt het leven leuk.
Maar er moet ook serieus beantwoord worden
natuurlijk (op serieuze vragen!)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben het er niet mee eens, ik vind dat je alles met een korreltje moet kunnen nemen. Het is hier toch ook weer niet bedoeld als wetenschappelijk naslagwerk en als je echt ergens mee zou zitten kan je het wel op een andere manier oplossen lijkt me. De vragen hier zijn over het algemeen ook wel te googlen dus het lijkt mij dat grappige antwoorden gewoon moeten kunnen om het hier niet te laten verstoffen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee vind ik niet, ik vind het namelijk ook wel vermakelijk als er een goede grap op goeievraag.nl staat of een lekker gevat antwoord heb ik ook nog eens iets te lachen, waarom zou alles nou zo serieus moeten zijn?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor mij mag een antwoord best grappig zijn, maar het moet inhoudelijk wel iets toevoegen.

Stel dat antwoorden helemaal volstaan met grappige reacties. Dan moet je die eerst helemaal door voor je eindelijk een serieus antwoord gevonden hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er worden hier soms vragen gesteld die amper serieus te nemen zijn. Daar vind ik zo'n antwoord logisch.

Ook bij de wel serieuzere vragen vind ik het af en toe wel fijn om er een kwinkslag tussendoor te lezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Persoonlijk vindt ik dit afhangen van de vraagstelling.

Persoonlijke vragen MOETEN serieus beantwoord worden. Voorbeeld: Ik zit midden in een scheiding, wat moet ik met mijn kinderen doen?
Hier mag absoluut geen humoristisch antwoord op gegeven worden, deze moeten verwijderd worden.

Alle overige vragen mogen, wat mij betreft, beide: Humor en Serieus.

Als je een humoristisch antwoord geeft probeer er dan ook een serieus antwoord in te verwerken als dat mogelijk is. Dubbelzinnige antwoorden bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee hoor, ik moet regelmatig grinniken om de grappige antwoorden, lekker laten staan dus!