Kun je automatische advertenties veranderen?

Als ik via internet zoek naar een product, krijg ik daarna bij elk internetbezoek allerlei advertenties te zien die over dat product gaan. De ene keer printerinkt, de andere keer snoeischaren of wandelschoenen. Op zich prima en soms ook handig. Maar nu heb ik vandaag nieuwe schoenen gekocht en heb ik geen zin om nog de hele week weer die zelfde advertenties te zien van de schoenen die ik al heb. Is er een mogelijkheid om ergens aan te geven 'heb ik al' of 'geen interesse meer'? Het hele idee achter die automatische advertenties is immers om de bezoekers juist die dingen te laten zien waar ze interesse in hebben.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Ja dat is mogelijk, maar op een andere manier dan ergens exact aangeven "heb ik al" of "geen interesse". Wat nog het meest lijkt op jouw idee van aangeven is door je instellingen voor volgen te wijzigen op "Volg me niet":
http://www.youronlinechoices.eu/nl/

Je kan ook handmatig in je browser bij Privacy Instellingen de cookies of alle cookies verwijderen of je browser en PC zo nu en dan opschonen met CCleaner. Het voordeel van CCleaner is dat je daarin kan aangeven welke cookies je liever wilt behouden.

Daarnaast bestaan er ook DoNotTrackMe browser add ons voor Firefox en Chrome.

CCleaner is dus het beste om te gaan gebruiken, omdat dit veel overbodige cookies en andere zaken kan opruimen, zodat je ook tegelijk je PC opgeschoond wordt.