Waarom krijg ik mijn internet pagina niet beeldvullend?

de letters krijg ik via internet opties wel groter maar de vensters niet.De letters schuiven dan over elkaar heen in een hardnekkig smalbijvend venster.

Toegevoegd na 1 dag:
ps op een andere laptop is de pagina wel beeldvullend met dezelfde browser en hoef niet steeds in te zoomen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (4)

Dat ligt aan de website, niet aan jou.

-de technische kant.-

hoe een pagina eruit ziet wordt grofweg bepaald door 2 grote dingen

1 HTML: bepaalt de inhoud van je pagina (paragraaf, kop, belangrijk woord,...)
2 CSS: Bepaalt het uitzicht van je pagina (kop 1 moet altijd in het rood staan, kadertjes die ik de "box" class geef, moeten een 2px dik randje hebben,...)

En met dat tweede, is er hier een probleem. De webmaster heeft voor de breedtes van de tekstvakken absolute eenheden gebruikt (bv. px=pixel, pt=puntgrootte,...) i.p.v. relatieve eenheden (%=percentage van de beschikbare ruimte, pe=huidige lettergrootte,...)

Als de webmaster relatieve eenheden zou gebruiken, zou de tekst mooi binnen de kaders blijven. Er zijn in css natuurlijk nog andere mogelijkheden, bijvoorbeeld via de overflow property, maar dit antwoord wordt te lang als ik dat ook nog eens bespreek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
druk f11 eens in .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slecht ontworpen pagina (absoluur ingedeeld en niet relatief)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik een moderne browser. Deze hebben een zoomfunctie. (Internet explorer 6 niet)