Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg ik mijn internet pagina niet beeldvullend?

de letters krijg ik via internet opties wel groter maar de vensters niet.De letters schuiven dan over elkaar heen in een hardnekkig smalbijvend venster.

Toegevoegd na 1 dag:
ps op een andere laptop is de pagina wel beeldvullend met dezelfde browser en hoef niet steeds in te zoomen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat ligt aan de website, niet aan jou.

-de technische kant.-

hoe een pagina eruit ziet wordt grofweg bepaald door 2 grote dingen

1 HTML: bepaalt de inhoud van je pagina (paragraaf, kop, belangrijk woord,...)
2 CSS: Bepaalt het uitzicht van je pagina (kop 1 moet altijd in het rood staan, kadertjes die ik de "box" class geef, moeten een 2px dik randje hebben,...)

En met dat tweede, is er hier een probleem. De webmaster heeft voor de breedtes van de tekstvakken absolute eenheden gebruikt (bv. px=pixel, pt=puntgrootte,...) i.p.v. relatieve eenheden (%=percentage van de beschikbare ruimte, pe=huidige lettergrootte,...)

Als de webmaster relatieve eenheden zou gebruiken, zou de tekst mooi binnen de kaders blijven. Er zijn in css natuurlijk nog andere mogelijkheden, bijvoorbeeld via de overflow property, maar dit antwoord wordt te lang als ik dat ook nog eens bespreek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
druk f11 eens in .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slecht ontworpen pagina (absoluur ingedeeld en niet relatief)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik een moderne browser. Deze hebben een zoomfunctie. (Internet explorer 6 niet)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding