Kan je ergens een klacht indienen tegen gratis hosting?

Het is namelijk toch niet zo omdat hosting gratis is dat men geen deftige service moet aanbieden?

Ik gebruikte gratis webhosting voor een klein hobbywebstekje. Nu werd dit onlangs geschorst omdat de mailserver zogezegd werd overbelast door meer dan 1000 mails per minuut afkomstig van mijn webstekje. Nieuwe gebruikers kunnen bij mij inderdaad een welkomstmail krijgen of een mail ontvangen bij een vergeten wachtwoord. Maar zoveel bezoekers krijg ik niet dat het ook maar denkbaar is dat er 1000 mails per minuut worden verstuurd.

Ik heb dus een sterk vermoeden dat dit gewoon een truc is van de hostingprovider om mij te chanteren en mij te overhalen om over te stappen naar betaalde hosting terwijl ik dit eigenlijk niet nodig heb.

Dus vroeg ik mij af of er een soort online ombudsdienst bestaat mbt gratis hosting waar ik een klacht zou kunnen indienen. Een hele webstek zouden moeten verhuizen en klachten van gebruikers te verwerken krijgen dat ze de site en bestanden niet kunnen bereiken is namelijk ook niet niks.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1.1K
gvrox
9 jaar geleden
En hackers/spammers hebben ook geen aanval gedaan waardoor er veel mail is verstuurd ? Ik zou de hoster vragen om de logs van de mailserver
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb al 2 keer gevraagd om meer informatie betreffende de mails tesamen met een verzoek om de schorsing op te heffen. Telkens krijg ik een standaard antwoordje terug dat dit enkel mogelijk is als ik na een ugprade van mijn account. Vandaar mijn vermoeden dat het om chantage gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt mij sterk dat je ergens kunt klagen als het gratis is. Het is als elke dag iemand jou voor niks een kopje koffie geeft en dan je dan gaat klagen als dat op een dag ineens twee euro moet kosten....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op mijn 3de verzoek om bewijzen antwoorden ze doodleuk met 'elke vorm van mailverkeer telt mee voor massamail, zoals' en dan een lijstje met alle mogelijke vormen van mail. Heb laten weten dat dat onvoldoende bewijs is. Benieuwd waarmee ze nu gaan afkomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als een koffie plots 2 euro extra kost voor iedereen dan is dat gewoon een prijsstijging. In dit geval zou ik plots moeten gaan betalen terwijl anderen dat niet moeten? Dat is discriminatie en chantage. Het is toch niet omdat het gratis is dat het in strijd mag zijn met de wet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb vergelijkbare ervaringen met een erg bekende gratis webhost. Daardoor werd zelfs mijn site verwijderd! De reden was dat namelijk mijn site heel veel spam-mailtjes verstuurde. Ik geloof er niets van, ik gebruikte namelijk WordPress en mijn site was niet populair. Ik hield ook alles up-to-date.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat staat er in de voorwaardes?
Maar ja als gratis gelijk zou zijn aan betaald zou niemand betaald nemen. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tuurlijk is gratis niet gelijk aan betaald. Maar als je voldoet aan de voorwaarden voor gratis mag je er toch van uitgaan dat er dan geen discriminatie wordt toegepast.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijna exact dezelfde ervaring dus, WDHBGS, ik gebruik(te) drupal hield alleszins de securityversies steeds up 2 date, hou het op gemiddeld 1 bezoeker per dag en dat bij een 'webhost' die dat doet voor '$0,00' (hint).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daki, ik probeer te doorgronden op welke wijze die 1000 mails/minuut verstuurd zouden kunnen worden. Op welke wijze kan een nieuwe gebruiker zich aanmelden op je website? En geeft dit altijd aanleiding tot het versturen van een mail vanaf de website?
Kunnen ze met die 1000 mails ook bedoelen dat ze naar jouw website verstuurd werden (dus binnenkomende mails)? Of worden ze echt vanaf jouw website verstuurd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze hebben het over mails die ik verzond. Dus ik vermoed dat ze mijn website bedoelen. Ze hebben het daar ook over, 'notificatiemails, pm's, contactformulier, etc...'. In den beginne kon iedereen zich zomaar aanmelden op mijn website. Omdat ik dan erg veel last had van spammers kan men zich niet meer automatisch aanmelden. Men kan mij een mail sturen met de vraag een account aan te maken op de website. De enige mails waarvan ik mij kan herinneren dat ze automatisch worden verzonden is als iemand zijn wachtwoord was vergeten. Misschien is er wel iemand die het mailadres bestookt heeft met 1000 mails, maar dan omschrijven ze het wel verkeerd en lijkt het mij toch dat er andere oplossingen moeten bestaan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Daki, ik begrijp nu je hint van de webhost. Ik gebruikte dezelfde host.

Het beste antwoord

Gratis hosting werkt vaak met Fair use Policy, je krijgt dat absoluut niet de service die vergelijkbaar is met bepaald, want het is immers gratis. Bij Fair use Policy kijken ze naar het verbruik; verbruik jij teveel data wat ten koste gaat van andere gratis gebruikers dan ben jij hier de dupe van. Een 1000 mailtjes lijkt mij voor een hobby site ook erg veel, mocht je outlook gebruiken voor je mail dan is er misschien een worm virus op jou PC actief die spam verstuurd.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, Ik gebruikte de webmail van de hostingprovider zelf. Dus die worm is geen mogelijkheid. Gezien de reacties van de provider ben ik er al lang achter dat het om chantage gaat en er helemaal geen 1000 mails werden verstuurd. Het enige dat ik namelijk te horen krijg is 'betalen'. Ga daar dus niet aan toegeven en bij een andere provider proberen.