Moeten de fabricanten van draadloze communicatietoestellen verplicht worden te vermelden dat straling ongezond is?

De wetenschappelijke bewijzen liggen op tafel.Gsm's, Wireless Fidelity, Dect-telefoons, Bluetooth, Wimax en andere draadloze systemen storen in elk organisme de biologische processen.
http://www.humo.be/tws/deze-week/13359/een-web-van-leugens-draadloos-internetten-kan-uw-gezondheid-ernstig-schaden.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk liggen de bewijzen niet op tafel, maar schuilen ze achter een website waar je voor moet betalen om erop te komen. Die 2 dollar is het me niet waard om het het bewuste onderzoek te controleren. Maar ik neem aan dat jij dat wel hebt gedaan, aangezien je hier als wetenschappelijk bewezen feit brengt dat Gsm’s, Wireless Fidelity, Dect-telefoons, Bluetooth, Wimax en andere draadloze systemen in elk organisme de biologische processen storen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen wetenschappelijk bewijs tot nu toe. De Humo is een Vlaams schandaalblad. Geloof jij wat je daarin leest en noem je dat dan wetenschappelijk bewijs?

Het beste antwoord

Nee dat is geen goed voorstel, want dan dek je niet de mensen die die producten gebruiken, maar de fabrikanten in...

Was jij in de veronderstelling dat de tekst: "Roken is dodelijk" er voor de rokers opstaat? nee hoor, dat staat er voor de producenten op... Want wat zeggen die fabrikanten als je een claim neerlegt bij hen? We hadden het toch op het pakje gezet, dat het dodelijk is, dus eigen schuld...

Dus met die wetgeving los je niets op, eerder verklein je rechten en mogelijkheden van de gebruikers...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je onder een telefoonpaal woont (ze worden soms op flats gemonteerd. kan dat leiden tot tumoren begreep ik. maar dat was 10 jaar geleden al bekend. en ja ze zouden het moeten melden, maar nee dat gaat niet vrijwillig. als we iets hebben geleerd van erin brockovich...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het in de krant staat is het waar en bewezen. not!
Het gaat hier allemaal om het "BioInitiative Report", geschreven door mensen die stuk voor stuk geld verdienen door deze angsten te exploiteren. Er is NIETS wetenschappelijks aan.
In het voorwoord staat o.a.:
""Scientists do have a role, but it is not exclusive and other opinions matter...."
Nou, leve de complottheorieën, maar dit is de zoveelste hoax.
AWM
14 jaar geleden
We werden toch ook ziek van de straling van gsm's.
Heeft al die ophef daarover geleid tot minder gebruik?

En van de straling van televisietoestellen zou je ziek worden.
En van de straling van je computerscherm?
Magnetische stralen van verkeerslichten?
Aardstralen, wateraders.....overal kan je ziek van worden.

Dan kan je op bijna ieder gebruiksvoorwerp wel een sticker plakken.

Op mijn - niet draadloze - toetsenbord staat wel een waarschuwing: some experts believe that the use of any keyboard may cause serious injury.....
Denk er om: ANY keyboard!!!

Dit soort waarschuwing zijn erg Amerikaans, de Amerikanen moeten zich overal indekken tegen schadeclaims.

Helpen zal het niet.
Bovendien is het allemaal nog te vaag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt... die waarschuwing op je toetsenbord heeft niets met straling te maken, maar met de mogelijkheid carpal tunnel syndrome of een andere RSI-variant te ontwikkelen door het gebruik van een toetsenbord. En je hebt natuurlijk ook het risico dat dit http://www.youtube.com/watch?v=ulQZ-4hiB4U je overkomt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ernstig.
Toetsenborden dus ook nog stevig vastlijmen......
Er zijn geen bewijzen (eerder het tegendeel)dat een dergelijke lage energetische straling met een lange golflengte ongezond is,(het kan niet doordringen in weefsels) Dus het op een dergelijk appparaat vermelden dat dat wel het geval is zou het verspreiden van misleidende informatie zijn en derhalve bij de wet verboden