Hoe maak ik een eigen website voor ongeveer € 1 per maand?

In HTML moet het zijn en ongeveer 2 GB opslag op de site.En waar ik bestanden in kan zetten.En met mijn eigen domeinnaam.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
3.6K

Antwoorden (8)

Je vraag 2 dingen door elkaar, je hebt het over een website bouwen, maar ook over de hosting.

Een website kun je gratis maken dmv bijvoorbeeld CMS systemen als Joomla. Hier heb je wel een database voor nodig, dus kies voor een MySQL oid omdat deze gratis is. Voor Joomla zijn veel handleidingen te vinden, ook in het nederlands, dus hier kom je vast aan uit.

Hosting (waar je website komt te staan) is een ander verhaal. Ga je met Joomla aan de slag heb je dus een database nodig en PHP5 (of 6) moet ondersteunt worden. Je kunt gaan zoeken naar goedkope aanbieders, of eventueel nadenken om de website zelf te hosten. Deze laatste optie is natuurlijk het goedkoopste als je al een pc/ servertje hebt staan. Kijk voor de gein ook eens wat je aan ruimte hebt gekregen van je eigen internet provider. Zij willen ook nog wel eens wat "ruimte" uitdelen t.b.v. dit soort zaken.

Overigens, je hebt het nu nog niet een gehad over je domeinnaam (bv www.goeievraag.nl). Deze zul je ook moeten registereren wat ook nog zo'n €1 per maand kan kosten (of zelfs meer).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enkel een .nl-domein kost meestal al 10 euro per jaar voor de registratie, dus je zit dan naar gratis hosting te kijken... Je kunt natuurlijk een .nl vastleggen en die pointen naar een wordpress-pagina. Hoef je niet zelf met CMS te gaan klooien, want wordpress is het CMS, geen bijzondere kennis voor vereist. Linkjes: voorbeeldje domein->wordpresssite en wordpress NL.
Als je echt 2GB shared hosting wil kun je es vragen bij Oxilion, een bedrijf waar ik wel goede ervaring mee heb, maar dan ben je wel duurder uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf toevallig net met het zelfde bezig.
Je betaalt in potentie voor drie dingen :

- het bouwen van de website (maar er is uitstekende gratis software voor te krijgen zoals NVU, en sommige hostingproviders hebben hun eigen gratis webbuilder
- Het hosten van de site. Dat kan vaak beperkt gratis bij je eigen internetprovider, maar afhankelijk van hoeveel dataverkeer je verwacht en wat je er mee wilt doen. Wil je provider-onafhankelijk, dan begin je met ongeveer 3 euro per maand ; effe goed rondzoeken. Kan ook wel gratis, maar dan wordt je site overspoeld door reclame, en valt je domeinnaam onder die van de provider
- Je eigen domeinnaam, voor een .nl-domein betaal je gemiddeld ongeveer een tientje per jaar. .com of .eu is vaak alweer een stuk duurder.

Een euro per maand gaat je in elk geval met een eigen domeinnaam en minimale hosting dus vermoedelijk niet lukken. Een reëler bedrag is drie euro per maand all in. Soms is het eerste jaar goedkoper, als het een aanbieding betreft.

Zelf overweeg ik momenteel de host uit de bron. Betaalbaar, en behoorlijk volledig. (En ook vanwege de sitebuilder, want ik ben met NVU inmiddels wel een klein beetje uitgepoept).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er ook voor kiezen om eerst te 'investeren' in je site en dat geld er later weer mee terug te verdienen. Als je een goede domeinnaam hebt en een goed onderwerp, zullen er veel bezoekers naar je site komen. Dan is het interessant om daar bijvoorbeeld google ads op te zetten. Net zoals GV dat doet eigenlijk. Daarmee kun je genoeg verdienen om je site 'vrij' te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ikzelf heb webruimte en een domein bij
http://www.one.com/nl/
daar ben ik zeer tevreden over.
tegenwoordig heb je 3GB ( ik had nog 1GB en betaal rond de 27 euro per jaar.... )
je kan ook zoveel emailadressen aanmaken eindigend op je domeinnaam als je wilt :)

ah ik zie nu net dat als je een domeinnaam met .nl nodig hebt ( ik heb .be ) , je 6 euro per jaar bij moet betalen.

Toegevoegd na 3 minuten:
dus eigenlijk bij one.com betaal je in totaal voor je webruimte plus je domeinnaam voor een JAAR 21 euro :)

verder hebben ze ook tools om je website te maken, heb je sql enzovoorts, maar ik maakte mijn webpagina's altijd met frontpage.

Toegevoegd na 6 minuten:
grrr... + btw zie ik nu, dus kom je waarschijnlijk ook wel op m'n 27 euro per jaar hihi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor ongeveer 1 euro per maand een website hosten lijkt mij een onmogelijke taak, zeker gezien de domeinnaam die je wilt hosten die al minimaal 0,49 cent per maand kost. Verder is 2GB opslag ook niet voor een euro te krijgen. Ik adviseer je om geen gratis webhost te kiezen gezien de gevaren die er allemaal aan verbonden zijn. Goedkope webhosting voor een website is bijvoorbeeld Strato en Hostgator. Hier betaal je echt het minimale volgens mij.
Bij Strato is de domeinnaam in ieder geval inclusief (hoef je niet extra ervoor te betalen) en de hosting is de eerste 3 maanden gratis. Zo betaal je in verhouding misschien nog wel 1 euro per maand, puur vanwege die actie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij punt.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens kijken bij 000webhost.com.