Waarom werkt de browser op mijn laptop niet?

Hallo,

Ik heb een week geleden een laptop aangeschaft, een Lenovo Z50-70. Het is een mooie laptop, maar de browser werkt niet. Het ligt niet aan de modem want het internet doet het op de rest van de apparaten wel en is zelfs met de laptop verbonden, maar ik krijg maar geen connectie met de browser. Andere programma's, zoals Skype, werken wel, maar als ik de browser open dan doet Internet Explorer niks, deze blijft staan op http:/// en zegt dat er geen verbinding is. Als ik dan een webadres intik, duurt het heel lang en gaat hij uiteindelijk terug naar http:///. Ik heb Google Chrome weten te installeren omdat ik heel even verbinding kreeg in de eerste paar dagen, maar deze werkt ook al niet. De startpagina wil niet laden en als ik dan ergens op klik, reageert Chrome niet meer. Soms reageert ie niet eens meer als ik alleen al de browser probeer te openen. Zou het kunnen dat er iets is waardoor Internet Explorer en Chrome elkaar dwarszitten? Ik had in de eerste dagen dat ik de laptop had namelijk wel verbinding, zelfs even via Chrome, maar sinds 4 dagen wil het niet meer.

Gr. Spuntje

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
probeer systeemherstelpunt zou ik zeggen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, ben er nu mee bezig, ik hoop dat het werkt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet zo'n fantastisch advies om meteen systeemherstel te proberen. Systeemhertel is niet zonder risico's en kan je best pas uitvoeren nadat je eerst enkele minder risicovolle stappen hebt ondernomen. Probeer eerst eens te achterhalen of het een softwarematig probleem betreft door de internetverbinding op diezelfde pc eens te testen met een linux-live-stick. Stel wel in je router in dat jou laptop a.d.h.v. je MAC-adres steeds hetzelfde ip-adres moet krijgen. Want als de laptop onder linux een ander ip-adres zou krijgen toegewezen en er loopt iets mis op routerniveau met de communicatie met jou ip-adres weet je nog niets meer.

Het beste antwoord

Je kan gerust tientallen browser op dezelfde pc geinstalleerd hebben staan, die zitten elkaar niet in de weg.
Vermoed dat je wellicht bepaalde protocollen hebt uitgezet? Een blokkerende firewall? Systeemherstel kan ook werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb systeemherstel geprobeerd. De browser doet het weer, alleen zijn er nu heel veel andere apps waaronder Skype die niet meer werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is heel vreemd, ik vermoed dat er wellicht een firewall instelling verkeerd stond en dat die het verkeer blokkeert. Welke firewall gebruik je?